سیاست های جدید مرکز گسترش چه خواهد بود/ مردمی شدن موزه سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
تودیع و معارفه برگزار شد

سیاست های جدید مرکز گسترش چه خواهد بود/ مردمی شدن موزه سینما

مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی در حالی برگزار شد که مدیران جدید موزه سینما و مرکز گسترش برخی از سیاست های خود را تشریح کردند.
به گزارش خبرنگار صبا، مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی امروز یکشنبه ۱۶ تیرماه ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن سینما سازمان سینمایی برگزار شد.
در این مراسم ابراهیم داروغه زاده گفت: من به عنوان مدیر بیشترین کاری که می توانستم بکنم این بود که مزاحمت کمتری ایجاد کنم، ممنونم از کسانی که به من این وظیفه خطیر را دادند و ممنون از آقای طباطبایی نژاد که این مسئولیت را قبول کردند.

وی افزود: دو سال افتخار داشتم در سمت معاون نظارت و ارزشیابی کار کنم که خدا را شاکرم که توانستم به اندازه توانم کمک هایی بکنم البته نواقصی هم وجود داشت.

معاون سابق ارزشیابی و نظارت تاکید کرد: از محمدمهدی حیدریان که به من اعتماد کردند و این پست را سپردند تشکر می کنم همچنین از آقای انتظامی که از نظرات و پیشنهادهای ما با هدف رشد فضای سینما استقبال کردند تشکر می کنم.

داروغه زاده افزود: در این مدت ۲۰ اثر در شبکه نمایش خانگی تولید شد، تولید فیلم های سینمایی با کیفیت،توسعه شبکه نمایش خانگی بر اساس فصای اینترنتی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و سالن سازی، بالارفتن کیفیت فیلم ها و … از دستاوردهای ما بود، البته همه این ها با حمایت و خلاقیت های سینماگران عزیز بود و ما کمترین کارمان این بود که مزاحمشان شویم.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: عملکرد من منفک از سازمان سینمایی نیست و خوشبختانه در این مدت سازمان بر مبنای توسعه و رونق دهی به سینما و افزایش کیفیت تولیدات قدم برداشته و کمترین چالش را با اهالی سینما داشتیم.‌

محمدمهدی طباطبایی نژاد نیز در سخنانی گفت: نمی دانم چه باید بگویم، در بعضی از پیامک ها که به من زده شده بود به من گفتند که شجاعت دارید که این مسئولیت را قبول کردید؛ من شجاعتی نداشتم بلکه آقای داروغه زاده من را گول زد.

وی ادامه داد: این چهارمین بار بود که شایعه و صحبت های حضور من در این پست به گوش می رسد و این بار اتفاق افتاد، نمی دانم خوشحال باشم یا ناراحت ولی امیدوارم با کمک خدا این مسئولیت سنگین را انجام دهم.
معان جدید ارزشیابی و نظارت اضافه کرد: ۶ سال در مرکز گسترش بودم که یکی از بهترین موسسات سازمان سینمایی است و اگر سینما را به یک مدرسه تشبیه کنیم مرکز گسترش مانند کتابخانه آن است و من از مکان فرهنگی آمدم و شاید دلیل انتخاب من هم همین است. امیدوارم بتوانم کاری کنم.‌ اگر در پست های قبلی نتوانستم خدمتگزار خوبی باشم عذرخواهی می کنم ولی هرچه در توانم بوده انجام داده ام و برای حمیدی مقدم آرزوی توفیق می کنم. ان شاالله همه جوامع صنفی در کنار او خواهند بود.

پس از صحبت های طباطبایی نژاد، حمیدی مقدم مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سخنانی گفت: من اولین بار است که در چنین جایگاهی قرار می گیرم ولی در ابتدا می خواهم بابت اعتماد آقای انتظامی تشکر کنم که ریسک کردند و این مسئولیت سخت را بر عهده من گذاشتند.

وی ادامه داد: اهمیت استراتژیک مرکز گسترش از دهه ۶۰ تاکنون بسیار زیاد بوده است و با تمام فراز و نشیب ها به مسیر خود ادامه داده است و خوشبخت کسی است که مسئولیت را از کسی مانند سید مهدی طبابایی نژاد بگیرد.

سیاست های جدید برای مرکز گسترش
حمیدی مقدم تاکید کرد: آن چیزی که من یا هر منتقدی درباره مدیریت ۶ ساله او می توانیم بگوییم موفقیت  ۰تا ۱۰۰ او در مرکز گسترش است. این مرکز چهار بال قدرتمند دارد؛ سینمای مستند که تلاش می کنیم منابع مالی خوبی در اختیار این حوزه قرار بگیرد، بخش بعدی حوزه انیمیشن است که جای کارهای پژوهشی زیادی دارد و متاسفانه برای عرضه تولیداتمان جایی به جز جشنواره های جهانی نداشتیم، بحث بعدی بحث فیلم اولی هاست که با توجه با مذاکرات مختلف در حوزه فیلم های تجربی و فیلم اولی، این حوزه را دچار سردرگمی کرده که باید سعی کنیم این مشکلات برطرف شود.
او اضافه کرد: مرکز گسترش، محلی برای کشف استعداد، راهنمایی و راه اندازی است و باید این استعدادها شکل بگیرد و مراحل قبل نباید هرباره تکرار شود. همچنین جشنواره سینماحقیقت یکی از مهم ترین جشنواره هاست که باید با نگاه مارکتینگ به آن نگاه کرد و باید بین غرب و شرق مرکز بازاریابی خوبی ایجاد کنیم و باید رو به ارز آوری برویم و گروه های پخش خصوصی را فعال کنیم. از خدا می خواهم من در این مسئولیت بزرگ بتوانم تمام توانم را بگذارم و باز هم از آقای انتظامی ممنونم و برای دوستان آرزوی توفیق می کنم.
لادن طاهری مدیر سابق موزه سینما نیز در مراسم تودیع خود گفت: واقعیت این است که فکر می کردم مدت کوتاهی در موزه حضور داشته باشم و نمی دانستم چه زمانی آنجا ماندگار خواهم بود ولی تلاشم را کردم که در این مدت نقش موثری در موزه سینما داشته باشم.
ایجاد تور سینماگردی در موزه سینما
مهران عباسی مدیر جدید موزه نیز گفت: از اعتماد آقای انتظامی ممنونم. من در این ایام ساختار و تشکیلات موزه را دیدم و نکته خاصی که وجود دارد این است که این‌ مجموعه با عموم مردم ارتباط دارد و دو رکن مردم و هنرمندان در آن وجود دارد که اهمیت زیادی دارد. دوست دارم از تمام صنوف برای اعتلای موزه استفاده کنم. تلاش می کنم از ارتباط با رسانه ها استفاده کنم زیرا برای بیشتر دیده شدن موزه سینما فکر می کنم. ظرفیت های زیادی برای مردم در موزه وجود دارد و در ذهن دارم تورهای سینماگردی را ایجاد کنم که افراد در آن شرکت کنند. از همه عزیزان که به من اعتماد کردند ممنونم.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نیز در ادامه مراسم بیان کرد: به مدیران سازمان سینمایی که همه اقدامات در سایه حضور آن ها انجام می شود خداقوت می گویم. من وظیفه دارم از همکاری و مدیریت عزیران تشکر کنم، از لادن طاهری که یکی از مدیران موفق هستند تشکر می کنم که به حق یکی از قوی ترین مدیران هستند. یکی از ویژگی هایی که ابراهیم داروغه زاده دارد،دانش، هم فکری و اخلاق او است و کارهای زیادی در این دوره انجام دادند. در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران سازمان سینمایی از لحاظ هم فکری و انسجام بسیار عالی عمل می کنند. در جشنواره ملی فیلم فجر هم آقای داروغه زاده خوش درخشیدند و نظم او زبانزد بود و وقتی قرار بود هزینه ها در سازمان سینمایی در ۴۵روز اعلام شود داروغه زاده این کار را کرد.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: آقای طباطبایی نژاد از مدیران خوش فکر سازمان هستند که تحولات زیادی در مرکز گسترش ایجاد کردند و در جلساتی که با صنوف داشتد قدردانی زیادی شنیدم که حائز اهمیت است.‌ او مدیر متعصبی است. اگر مدیری می گوید سینمای مستند برایم حائز اهمیت است باید دید در کارهای او این اتفاق افتاده است یا خیر و به همین دلیل ما به مدیرانی نیاز داریم که کارآمد باشند.

او درباره انتصاب حمیدی مقدم توضیح داد: آقای حمیدی مقدم که مدیریت مرکز گسترش را به عهده گرفتند از چهره های خوش نام هستند و مطمئنم از پس مسئولیت جدید خود به خوبی بر می آیند. از مهران عباسی هم ممنونم که مدیریت موزه سینما را عهده دار شدند و قطعا موفق خواهند بود. ما به سینماگران قول دادهایم که شیوه نامه های مدیرتی در سینما را به زودی منتشر کنیم و در سایه شفافیت هر فردی می تواند حدس بزند ما با درخواست او موافقت می کنیم یا خیر و با رقیب او در شرایط یکسان چه برخوردی داشته ایم.

انتظامی در پایان عنوان کرد: باید فرد بداند ما تبعیض داشته ایم یا نه و باید این شیوه نامه ها زودتر منتشر شود. در پایان از همه مدیران جدید تشکر می کنم و آرزوی موفقیت دارم.

در پایان مراسم احکام مدیران سازمان به آن ها اهدا شد.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است