رطوبت گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران برطرف شد/ تامین بخشی از هزینه با اوراق | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸
معاون هنری ارشاد در گفتگو با صبا:

رطوبت گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران برطرف شد/ تامین بخشی از هزینه با اوراق

معاون امور هنری وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به تامین بخشی از هزینه بازسازی موزه با استفاده از اوراق بهادار درباره روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران توضیح داد.

محمدمجتبی حسینی

محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران و تامین بودجه آن توضیح داد: موضوع بازسازی موزه صرفا مربوط به بودجه نمی شود؛ هرچند که تامین بخشی از هزینه های بازسازی موزه با استفاده از اوراق انجام شده است که اقتضائات خاص خود را دارد.

وی درباره طولانی شدن بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران بیان کرد: بازسازی موزه ها به این دلیل که ممکن است نقشه ساخت آن در دسترس نباشد، اقتضائات ویژه ای دارد، ضمن این که با توجه به اطلاعاتی که مشاور در زمان انجام عملیات عمرانی موزه ارایه می کند، ممکن است برنامه ریزی ها را با تغییراتی روبرو کند.

به گفته وی، بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران نیز در چند مرحله و برای رفع چند اشکال، طراحی شده بود که یکی از آنها برطرف کردن رطوبت بیش از حد و غیراستاندارد گالری ها بود که این رطوبت ها برخی نزولی و برخی صعودی از کف زمین بود که اکنون مدیریت رطوبت گالری های این موزه انجام شده است.

معاون امور هنری درباره رفع مشکلات این موزه در بخش های تاسیسات فنی اظهار کرد: مشکلات تاسیساتی مکانیکال و الکتریکال نیز در حال انجام است. ساماندهی مخازن از دیگر بخش های این برنامه بازسازی است که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر آن ادامه دارد.

حسینی همچنین درباره مشخص نبودن زمان پایان عملیات بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران گفت: روند بازسازی مثل عملیات ساخت یک بنای جدید قابلیت زمان بندی مشخصی ندارد و محدوده زمانی آن ممکن است کمتر یا بیشتر شود که بستگی به خدماتی دارد که در حال ارایه کردن است.

وی با اشاره به رفع مشکلات احتمالی این موزه در آینده بیان کرد: وقتی موزه هنرهای معاصر تهران به صورت موقت و برای اصلاح برخی از اشکالات آن تعطیل شده است، بنابراین فرصت مناسبی است که برنامه ریزی لازم برای اصلاح اشکالاتی که ممکن است تا چند سال آینده رخ دهد، صورت بگیرد که مجموعه این برنامه ها می تواند زمان بندی اولیه برای بازسازی این موزه را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: در برنامه ریزی برای بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، مشکلاتی که تاکنون در این موزه وجود داشته و مشکلاتی که در میان مدت ممکن است برای این موزه رخ دهد، تا جایی که اقتضائات بنای موزه اجازه دهد، در جهت حفظ و رفاه آثار موزه و مخاطبان و بازدیدکنندگان آن برطرف خواهد شد.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است