کتاب‌های الکترونیکی هم در لیست داوری قرار گرفتند/ تجلیل از مصطفی محقق داماد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۹
در کتاب سال دانشجویی؛

کتاب‌های الکترونیکی هم در لیست داوری قرار گرفتند/ تجلیل از مصطفی محقق داماد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از داوری کتاب‌های الکترونیک دانشجویی در بیست و ششمین جشنواره کتاب سال دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه‌ کتاب با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از باسابقه‌ترین نهادهایی است که در حوزه‌ کتاب فعالیت دارد، گفت: همین که بعد از ۲۶ سال هنوز چراغ جشنواره کتاب سال دانشجویی روشن است. این جشنواره بزرگترین حمایت از حوزه‌‌ نشر دانشجویی است.

عیسی علیزاده ادامه داد: ۵۳۰ اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد هفت اثر به عنوان آثار برگزیده و ۱۴ اثر به عنوان آثار شایسته‌ تقدیر در روز ۲۸ آبان‌ماه همزمان با ششمین روز هفته کتاب در دانشگاه تهران تجلیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: حوزه‌ نشر دانشجویی به دلیل اینکه بیشتر دانشجویان نوقلم هستند، دارای اهمیت است و تعدادی از دانشجویانی که در سال‌های قبل جزو برگزیدگان این جشنواره بودند، اکنون از مولفان مطرح حوزه‌ نشر هستند.

علیزاده با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی جهاد دانشگاهی گفت: با این وجود همواره سعی کرده‌ایم از حوزه‌ی نشر دانشجویی حمایت کنیم که این حمایت‌ها هم در قالب ویرایش و چاپ پایان‌نامه‌های دانشجویی است، هم معرفی دانشجویان برگزیده در جشنواره‌ نشر دانشجویی که زمینه‌ ترغیب ناشران به چاپ کتاب‌های دانشجویی را فراهم می‌کند.

وی تشریح کرد: ناشران به دلیل گرانی کاغذ، اغلب رغبتی برای چاپ آثار دانشجویی ندارند، به همین دلیل دانشجویان برای جلب رضایت ناشران مجبور می‌شوند، از نام اساتید خود که هیچ نقشی در تالیف کتاب نداشته‌اند، استفاده کنند و این امر یکی از معضلات حوزه‌ی نشر دانشجویی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه هزینه‌ چاپ کتاب برای دانشجویان سنگین است، افزود: جهاد دانشگاهی در این دوره از جشنواره، کتاب‌های الکترونیکی را هم در لیست داوری قرار داده است. حمایت از حوزه‌ی نشر، نیازمند عزم ملی است و فعالیت جهاد دانشگاهی یا سایر نهادها به تنهایی نمی‌تواند اثربخش باشد.

وی همچنین گفت: در این دوره از جشنواره از استاد سیدمصطفی محقق داماد قدردانی خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در پایان تجلیل از ناشران آثار دانشجویی و حمایت از آثار دانشجویی را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره یاد کرد و افزود: این جشنواره به دانشجویان کمک می‌کند که آثار خود را به ناشران در حوزه‌ نشر معرفی کنند. نشست‌های تخصصی در قالب نشست‌های فصل سخن در راستای نقد کتاب‌های علوم انسانی از جمله برنامه‌های ما است. همچنین تاسیس باشگاه کتابخوانی فرزندان جهاد دانشگاهی و برگزاری جلساتی با حضور دانشجویان و استادان در رابطه با کتاب و نقد و بررسی کتاب‌ها از دیگر برنامه‌ها در هفته کتاب است.

مراسم اختتامیه بیست و ششمین کتاب سال دانشجویی روز سه‌شنبه(۲۸ آبان‌ماه) از ساعت ۱۱-۹ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000