فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» در بنیاد فارابی اکران شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
همزمان با سالروز درگذشت

فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» در بنیاد فارابی اکران شد

فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان جمعه ۱۴ تیر در سالن زنده یاد عباس کیارستمی به نمایش در آمد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان نویسنده، کارگردان و عکاس روز جمعه ۱۴ تیر در سالن زنده یاد عباس کیارستمی به نمایش درآمد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سخنان کوتاهی یاد و خاطره زنده یاد عباس کیارستمی، استاد بی بدیل سینمای ایران را در سومین سال سفر ابدیش گرامی داشت.

علیرضا تابش درباره نامگذاری سالن نمایش بنیاد به نام این هنرمند ایرانی گفت: سه سال است که عباس کیارستمی در میان ما نیست اما او تأثیر سِترگی بر سینمای جهان گذاشته است و همچنان از روز رفتنش تا امروز و روزهای بعد، نام و یاد این سینماگر نامدار ایرانی در جهان طنین‌انداز است و در عرصه‌های مهم سینمای جهان، که حرف از فکر و اندیشه و خلاقیت ایرانی است، نام کیارستمی می‌درخشد.

تابش در ادامه افزود: بنیاد فارابی سه سال پیش و پس از درگذشت این هنرمند، برای ادای احترام به تلاش‌های حرفه‌ای این سینماگر در ایران و جهان، سالن سینمای بنیاد را به نام او نامگذاری کرد و این کوچکترین کاری بود که آن روز می شد، انجام داد و نسبت به سال‌ها تلاش و هنر خلاقه کیارستمی در عرصه هنر ایران و جهان ادای دین کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» گفت: هنرمند ارجمند سیف‌الله صمدیان از عمر حرفه‌ای ۴۵ ساله عباس کیارستمی، ۲۵ سال را با دقت و تیزبینی و صرف وقت و سفرهای متمادی، ثبت کرد و در این فیلم لحظه‌های دلچسب و نابی را از زندگی حرفه‌ای یک فیلمساز جهانی روایت کرده است. این فیلم در جشنواره ونیز ۲۰۱۶ رونمایی شد و صد و چهل نمایش در جشنواره‌های جهانی و برنامه‌های بزرگداشت عباس کیارستمی در نقاط مختلف جهان داشته است و مخاطبان جشنواره‌ها، فیلمسازان و منتقدان جهانی با دیدن این فیلم، به عباس کیارستمی ادای دین کرده‌اند.

تابش در پایان گفت: از سیف‌الله صمدیان تشکر می‌کنم که وقتی به او گفتم سالن بنیاد سینمایی فارابی به نام عباس کیارستمی نامگذاری شده است، قطعه عکس زیبایی از عباس کیارستمی را که خودشان عکاسی کرده‌اند، آوردند و در ورودی سالن این سینما، به یادبود او نصب شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است