داوری بیش از ۳۷۰ اثر پژوهشی کانون در هفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیش از 370 اثر پژوهشی به دبیرخانه یازدهمین ویژه‌برنامه «هفته پژوهش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید.

طبق فراخوان یازدهمین دوره «هفته پژوهش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آخرین مهلت ارسال آثار پژوهشی به دبیرخانه این هفته ۳۰ مهر ۱۳۹۸ اعلام شده بود که به واسطه درخواست استان‌ها تا ۱۳ آبان آثار دریافت شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه «هفته پژوهش» بیش از ۳۷۰ اثر پژوهشی در چهار بخش «مقاله»، «پایان‌نامه و طرح پژوهشی»، «اقدام‌پژوهی» و «پژوهش اعضا» برای بررسی رسیده است.

بر این اساس، ۵۰ مقاله، ۳۲ پایان‌نامه و طرح پژوهشی، ۱۳۱ اقدام‌پژوهی و ۱۶۶ پژوهش اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری دریافت شده است.

هر بخش دارای سه داور است که این آثار پژوهشی را بر اساس شاخص‌ها داوری می‌کنند. آثار برگزیده هر بخش در «هفته پژوهش» معرفی و قدردانی می‌شوند.

ویژه‌برنامه هفته پژوهش از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون در آذر سال ۱۳۹۸ برای کارشناسان، مربیان و پژوهش‌گران آزاد برگزار می‌شود.

بر همین اساس فناوری‌های نوین و فضای مجازی، رسانه، تعلیم و تربیت، کتاب و کتاب‌خوانی، نشریات و مطبوعات، سرگرمی، اسباب‌بازی، هنر، ادبیات، اوقات فراغت، نیازهای تخصصی و صلاحیت‌های عمومی مربی، استانداردهای فضای کتاب‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون، از جمله محورهای پژوهش در حوزه کودک و نوجوانِ فراخوان این رویداد علمی بود.

همچنین، مهارت‌های مثبت روان‌شناختی، قصه و پرورش تفکر، روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی، قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی، قصه؛ مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه، قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی و قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی از محورهای ویژه این دوره از این ‌برنامه به شمار می‌رود.

یادآوری می‌شود هدف اصلی این ویژه‌برنامه «توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش» است تا از این طریق بتوان در جهت روز آمدسازی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون با توجه به سیاست‌های معاونت فرهنگی کانون گام برداشت.

انتهای پیام/