«نفوذ» در فرودگاه ساها/ آمریکایی‌ها از تهران پرواز کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
رونمایی از جدیدترین تصاویر؛

«نفوذ» در فرودگاه ساها/ آمریکایی‌ها از تهران پرواز کردند

تهیه کننده «نفوذ» از آخرین وضعیت فیلمبرداری این سریال سخن گفت.

محسن علی اکبری تهیه کننده «نفوذ» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت تولید این سریال عنوان کرد: در حال حاضر مشغول ضبط صحنه های تهران هستیم. حدود یک هفته است که در فرودگاه ساها که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار ما قرار داده شده است حضور داریم و ما فرودگاه را بر اساس اسناد و مدارک که از فرودگاه مهرآباد آن زمان موجود است طراحی کرده و دکورها را ساخته ایم.

وی ادامه داد: در این فرودگاه صحنه های مربوط به ورود و خروج جاسوسان و آمریکاییان در سال ۱۳۵۷ را فیلمبرداری کرده و با موفقیت به پایان رسانده ایم. همچنین چند صحنه پروازی داشتیم که در واقع آمریکاییان با هواپیمایی از ایران می روند که آن هم با مدیریت هنری ارتش و نیروی هواپیمایی آن فیلمبرداری کردیم و امروز جمعه ۲۴ آبان ماه کار ما در این فرودگاه به پایان می رسد.

به گفته تهیه کننده «نفوذ»، احمد نجفی، فیلیپ ساپرکین، سیمان باغداریان، رضا عربی و سیدسجاد نعمت الهی از بازیگرانی هستند که در لوکیشن فرودگاه جلوی دوربین رفته اند.

علی اکبری با اشاره به اینکه بعد از لوکیشن فرودگاه به لوکیشن لشگر ۱۶ زرهی قزوین می روند، بیان کرد: حدود دو هفته در این لوکیشن و یک سری لوکیشن های دیگر در قزوین فیلمبرداری را ادامه می دهیم و بعد از آن به تهران بازمی گردیم و وارد فاز خود سفارت می شویم که دکور اصلی آن را در شهرک سینمایی غزالی ساخته ایم و صحنه های مربوط به سفارت را فیلمبرداری می کنیم.

وی درباره مراحل فنی این سریال نیز گفت: تدوین «نفوذ» را روح الله شمقدری برعهده دارد که همزمان با تصویربرداری در حال انجام است. هم چنین جلوه های ویژه کامپیوتری نیز توسط محمد امامی پیگیری می شود.

تهیه کننده «نفوذ» در پایان عنوان کرد: این سریال ۴۲ قسمت دارد که در حال حاضر فیلمبرداری ۶ قسمت پایانی آن باقی مانده است و امیدواریم بتوانیم ظرف سه ماه آینده فیلمبرداری را به پایان برسانیم.

مجموعه «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری در فصل اول تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۲ قسمت نشان می‌دهد و مدیر تصویربرداری این سریال عبد عبدی نسب است.

یلدا افشاری‌نیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاه مرادی، کاوه سماک باشی، امیرمحمد زند، شیوا بلوچی، نجوا صاحب الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور، جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو از بازیگران خارجی این سریال هستند.

عکس از محمدمهدی نبی زاده است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است