استقبال دور از انتظار مخاطبان از سرویس جدید دیزنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
دیزنی‌پلاس آبروداری کرد؛

استقبال دور از انتظار مخاطبان از سرویس جدید دیزنی

استقبال پیش‌بینی نشده مخاطبان از سرویس محتوای آنلاین جدید دیزنی باعث رشد بی‌سابقه سهام دیزنی در بازارهای مالی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، عملکرد خیره‌کننده سرویس محتوای آنلاین دیزنی موسوم به «+Disney» در روز نخست عرضه خود، باعث رشد چشمگیر سهام کمپانی والت‌دیزنی شد.

بنابرگزارش‌ها در روز نخست راه‌اندازی سرویس دیزنی‌پلاس، بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن ثبت‌نام کردند. این عملکرد عالی باعث شد قیمت سهام کمپانی دیزنی با رشدی ۷٫۵ درصدی در بازار بورس نیویورک، به رقم ۱۴۹ دلار برسد و بیش از ۱۸ میلیارد دلار به ارزش این ابرکمپانی دنیای سرگرمی بیافزاید. تخمین زده می‌شود این آمار و ارقام جایگاه دیزنی را در جنگ سرویس‌های محتوای آنلاین بالاتر و جلوتر از رقبایی چون نتفلیکس، آمازون‌پرایم، سرویس کمپانی اپل و HBOمکس کمپانی AT&T قرار دهد.

دیزنی‌پلاس روز سه‌شنبه ۱۲ نوامبر در ایالات متحده آمریکا، کانادا و هلند شروع به کار کرد و استقبال مخاطبان از این سرویس چنان زیاد بود که باعث ایجاد نقص فنی و از کار افتادن موقت آن شد.

دیزنی هم‌اکنون با ۲۶٫۸ میلیون مشترک سرویس Hulu و ۳٫۵ میلیون مشترک ESPN+ خود، جمعا ۴۰٫۳ میلیون مشترک در آمریکا دارد. جمع مشترکان کنونی نتفلیکس ۶۰ میلیون نفر است.

قیمت سرویس دیزنی ۷ دلار برای هر ماه است و مشترکان با پرداخت این مبلغ می‌توانند به آرشیو عظیم این کمپانی شامل ۵۰۰ فیلم سینمایی و ۷۵۰۰ اپیزود تلویزیونی دسترسی پیدا کنند. این سطح دسترسی می‌تواند با افزایش پرداخت حق اشتراک به ماهی ۱۳ دلار، آرشیو ESPN+ و Hulu را نیز دربرگیرد.

دیزنی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تعداد مشترکان سرویس دیزنی‌پلاس خود را به ۹۰ میلیون نفر برساند؛ امری که کارشناسان تخمین می‌زنند با این سطح استقبال، ۲ سال زودتر از پیش‌بینی این کمپانی رخ دهد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است