تولد گلاب آدینه در جمع فیلم کوتاهی‌ها/ نشست‌ها مفید واقع شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۹
گزارش صبا از شب پنجم جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

تولد گلاب آدینه در جمع فیلم کوتاهی‌ها/ نشست‌ها مفید واقع شدند

پنجمین شب جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور حسین انتظامی، تولد گلاب آدینه و استقبال مخاطبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا پنجمین روز از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران دیروز چهارشنبه ۲۲ آّبان در پردیس ملت سپری شد.

این روز از جشنواره هم در حالی برگزار شد که برخی از مشکلات از جمله ترافیک و پارکینگ همچنان وجود داشتند و البته استقبال از جشنواره نیز همچنان خوب است.

جشن تولد گلاب سینما

گلاب آدینه بازیگر پیشکسوت و باسابقه تلویزیون، تئاتر و سینما که در جشنواره امسال با فیلم «کوچه» به کارگردانی محمدرضا مصباح حضور داشت دیروز برای تماشای فیلم به همراه تماشاگران به پردیس ملت آمده بود و در گوشه‌ای از پردیس تولدی برای گلاب سینما در نظر گرفتند که یکی از اتفاقات جذاب روز گذشته جشنواره به حساب می‌آمد.

حسین انتظامی از جشنواره بازدید کرد

اتفاق دیگری که در پنجمین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد آن بودیم حضور رییس سازمان سینمایی برای بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران بود. حسین انتظامی در این بازدید به سوال‌هایی درباره صندوق اعتباری هنر، سینمای سیار، کاخ جشنواره ملی فیلم فجر و کلیت سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران پاسخ داد.

در بین این حرف‌ها حسین انتظامی اشاره کرد که به احتمال زیاد جشنواره ملی فیلم فجر هم در پردیس ملت برگزار می‌شود. با توجه به مشکلاتی که پردیس ملت دارد و امسال هم به وضوح دیدیم، اینکه چرا جشنواره ملی فیلم فجر بار دیگر هم باید در این مکان برگزار شود قطعا جای سوال دارد!

نکته مهم‌تر این است که چرا اصلا جای مشخص و ثابتی به عنوان کاخ جشنواره های سینمایی نداریم و بعد از گذشت سال‌های زیاد و تجربه‌های ناخوشایند در جشنواره‌های مختلف سینمایی آیا همچنان نباید مکان اختصاصی برای برپایی جشنواره‌ها داشته باشیم؟

حسین انتظامی در گوشه‌ای از حرف‌هایش در این باره نیز گفت که اگر قرار به برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت باشد قطعا مسئولان رفع مشکلات آن را منظور می‌کنند ولی با مشکل ترافیک آن منطقه چه خواهند کرد؟

کیفیت فیلم‌ها

مساله مهم دیگری که باید بدان اشاره کرد بحث کیفیت فیلم‌ها است.

متاسفانه تعداد قابل توجهی از فیلم‌های جشنواره امسال از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و این سوال پیش می‌آید که اصلا چرا باید این فیلم ها در جشنواره پذیرفته شده باشند؟

وضعیت نشست های تخصصی چگونه است؟

برنامه‌ریزی و اجرای نشست‌های تخصصی امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته و با نظم خوبی از سر گرفته شده است.

اما در اینجا لازم است نکته ای را درباره رفتار برخی از شرکت کنندگان بیان کنیم و آن این است که یا ما دبیر و استاد یک نشست را قبول داریم و به نظرمان می‌توانیم از او بیاموزیم که در این نشست شرکت می کنیم ولی اگر قرارست مطالب او را به سخره بگیریم و دوستانمان هم ما را تشویق کنند بهتر است وقت دیگر شرکت کنندگان را هم نگیریم و از حضور در نشست های تخصصی خودداری کنیم.

تمام موارد ذکر شده در این گزارش مربوط به شب پنجم سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بود و امید می‌رود این جشنواره آخرین روز خود را نیز به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000