اسپایک لی معجونی از هیپ‌هاپ، شکسپیر و دوئل را به سینما می‌آورد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸

اسپایک لی معجونی از هیپ‌هاپ، شکسپیر و دوئل را به سینما می‌آورد

بنا بر گزارش‌ها، اسپایک لی قصد دارد اقتباسی سینمایی از یک رمان گرافیکی با حال و هوای هیپ‌هاپ و دوئل را جلوی دوربین برد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، اسپایک لی کارگردان سرشناس آمریکایی، نسخه‌ای هیپ‌هاپ از قصه عاشقانه رمان «شاهزاده گربه‌ها» را روی پرده‌های سینما می‌آورد. «شاهزاده گربه‌ها» در اصل رمانی گرافیکی به قلم رون ویمبرلی است.

اسپایک لی که سابقه ساخت درام کمدی«بلکککلنزمن» و دریافت جایزه اسکار برای نگارش فیلم‌نامه اقتباسی آن را دارد، در این پروژه نیز دست به قلم شده و فیلمنامه «شاهزاده گربه‌ها» را به همراه ویمبرلی و فیلمنامه‌نویس دیگری به نام سلوین سیفو، نوشته است.

فیلم بر پایه نمایشنامه تراژیک رومئو و ژولیت، نوشته ویلیام شکسپیر طراحی شده است و داستان آن از دریچه نگاه کاراکتر تیبالت، عموزاده خشمگین و عاشقِ دوئل ژولیت، روایت می‌شود. ماجراهای این فیلم در محله‌‌ای در بروکلین نیویورک اتفاق می‌افتد که در آن دوئل‌های زیرزمینی با شمشیرهایی چون کاتاناهای ژاپنی رواج دارد. ملزومات فرهنگ هیپ‌هاپ مانند دی‌جی‌ها، رقص‌های برک‌دنس و گرافیتی‌های دیواری، از دیگر عناصر تشکیل دهنده این پروژه است.

لی برای «بلکککلنزمن» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان شده است. او هم اکنون درگیر مرحله پست‌پروداکشن تریلر «Da 5 Blood» با بازی چادویک بوزمن است. اسپایک لی خود بزرگ شده منطقه بروکلین نیویورک است و ماجراهای بسیاری از فیلم‌هایش همچون «کار درست را بکن»(۱۹۸۹)، «تب جنگل»(۱۹۹۱)، «کروکلین»(۱۹۹۴)، «کلاکرز»(۱۹۹۵) و «او بازی را برد»(۱۹۹۸)، در آنجا می‌گذرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است