«خانه پدری» با اصلاحات رفع توقیف شد/ جشنواره فجر باز هم در ملت! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳
رییس سازمان سینمایی مطرح کرد:

«خانه پدری» با اصلاحات رفع توقیف شد/ جشنواره فجر باز هم در ملت!

رییس سازمان سینمایی از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی عصر چهارشنبه ۲۲ آبان از پردیس ملت محل برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید درباره مسایل این روزهای سینما از جمله توقیف و رفع توقیف «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و شرایط نسخه جدید اکران صحبت کرد.

مشکلات صندوق اعتباری هنر حل می شود

انتظامی درباره مشکلاتی که با صندوق اعتباری هنر و بیمه هنرمندان پیش آمده و تعدادی از صنوف خانه سینما بدان اعتراض کرده اند، گفت: خوشبختانه با پیگیری این مشکل به طور مبنایی در حال رفع است. امروز در جلسه ای با مدیر عامل صندوق بودیم و مقرر شد با همکاری خانه سینما بخش قابل توجه پرونده هایی که مربوط به سال های قبل بوده بررسی و رفع مشکل شوند.

به گفته وی، گردش کار سرعت پیدا کرده است.

سینما سیار و کمک به بردن سینما و فیلم ها به جاهایی که سینما ندارند بحث دیگر انتظامی بود که درباره آن توضیح داد: فلسفه تاسیس سینما سیار همین نکته است و ما به دنبال این هستیم که ظرفیت تماشای فیلم ها را در مناطقی که سینمای ثابت ندارند ایجاد کنیم. خوشبختانه امسال در طرح سینمای امید در بیست شهر سینماهای سه سالن و پنج سالن به بالا با همکاری سازمان سینمایی، سازمان همیاری شهرداری ها ایجاد می شود.

جشنواره ملی فیلم فجر باز هم در پردیس ملت!

رییس سازمان سینمایی درباره سرنوشت تاسیس کاخ جشنواره های سینمایی که سال هاست وعده داده می شود ولی اجرایی نمی شود، گفت: به احتمال زیاد جشنواره ملی فیلم فجر امسال هم در پردیس ملت برگزار می شود اما اطلاعات دقیق تر را دبیرخانه جشنواره به شما اعلام خواهد کرد.

وی افزود: شاید مسئولان جشنواره مشغول مذاکره با پردیس هستند و اگر قطعی شود احتمالا همین نگرانی ها (پارکینگ و…) را منظور می کنند.

«خانه پدری» با اصلاحات رفع توقیف شد

انتظامی درباره مساله رفع توقیف فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری بیان کرد: از ریاست قوه قضاییه و دیگر مسئولان قدردانی می کنم که کمک کردند این یفلم رفع توقیف شود. البته با همکاری کیانوش عیاری اصلاحاتی بر فیلم انجام شد تا بتوانیم آن را دوباره اکران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه را سپری می کنیم چرا تاکنون سینمایی اختصاصی برای فیلم کوتاه ساخته نشده است؟ گفت: این سوال را سیدصادق موسوی دبیر جشنواره پاسخ بدهند.

موسوی در این باره توضیح داد: ما در فصل های مختلف در گروه «هنروتجربه» اکران فیلم کوتاه را داریم ولی هیچ جای دنیا فیلم کوتاه هدف نهایی اش آمدن روی پرده بزرگ نیست و بیشتر شبکه های تلویزیونی و وی او دی ها و فضای مجازی فرصت نمایش آنها هستند.

انتظامی در پایان درباره کیفیت سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: دوره خیلی خوب و بانشاطی بود. حجم آثاری که درخواست حضور در جشنواره را داشتند رشد قابل توجهی داشت و فیلم ها هم از نظر کیفیت نسبت به دوره های قبل ارتقا پیدا کرده و خیلی روند امیدبخشی را نشان دادند.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است