واکنش دست‌اندرکاران «ایکسونامی» به حاشیه‌ها/ نیازی به مجوز ارشاد نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
اختصاصی صبا؛

واکنش دست‌اندرکاران «ایکسونامی» به حاشیه‌ها/ نیازی به مجوز ارشاد نیست

دست اندرکاران مستند جنجالی «ایکسونامی» می گویند برای برنامه رونمایی و اکران دانشگاهی نیازی به مجوز وزارت ارشاد نیست.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، این روزها خبرهای مربوط به نمایش مستند «ایکسونامی» ساخته محسن آقایی و از تولیدات سفیر فیلم در برخی از شهرهای کشور به ویژه مشهد بحث های زیادی را برانگیخته است و منتقدان نه تنها به سوژه فیلم معترض هستند بلکه این پرسش را مطرح می کنند که چرا چنین فیلمی بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش درآمده است.

در این مستند، یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی آمریکایی تجربه رسیدن به آزادی های جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت می کند و حال نمایش چنین فیلمی در شهری مثل مشهد اعتراض هایی را به دنبال داشته و منتقدان حتی می پرسند چطور در شرایطی که فیلم های بامجوز از اکران پایین کشیده می شوند و در شهر مشهد هم به طور مجزا فیلم ها از اکران محروم می شوند چرا این امتیاز ویژه در اختیار این فیلم و نهاد سازنده آن است.

و اما در پیگیری های خبرنگار صبا از دست اندرکاران تولید پروژه آنها در توضیح اتفاق رخ داده اعلام کردند: «در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد برنامه رونمایی برگزار شد و اصلا اکران عمومی نداشتیم. این مراسم بدون بلیت فروشی و کاملا رایگان بوده و اطلاق اکران ندارد.

اکران های دانشگاهی مستند «ایکسونامی» در دانشگاه های سراسر کشور آغاز شده که مجوز اکران در هر دانشگاه از مقام مسئول دانشگاه مربوطه اخذ می شود و نیازی به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.»

انتهای پیام/

یک نظر