«حراج باران» ۹۴ قطعه هنری و تاریخی به نمایش گذاشت/ برگزاری حراج ۲۴ آبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۹

«حراج باران» ۹۴ قطعه هنری و تاریخی به نمایش گذاشت/ برگزاری حراج ۲۴ آبان

بخش نمایشگاهی چهارمین حراج «باران» در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی بارانروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز به کار کرد و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از استادان خوشنویسی از جمله محمد سلحشور، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق آبادی و… به همراه جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی حضور داشتند.

علی‌اشرف صندوق آبادی نایب‌رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، در ابتدای این مراسم گفت: باید خوشحال و خرسند باشیم که امروز این جمع باشکوه برای افتتاح چهارمین حراج باران در این محل حضور دارند. حراج باران می‌تواند در حوزه اقتصاد هنر بسیار مؤثر باشد و از طرفی هنرمندان ما انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و خلق آثار ماندگاری را شاهد هستیم. در این نمایشگاه می‌توان به‌وضوح این آثار فاخر را دید و توجه به این حوزه از سوی بانویی خوش‌فکر و اندیشمند که عاشقانه در این راه گام برمی‌دارد جای قدردانی دارد.

پس‌ از آن محمد سلحشور استاد خوشنویس پشت تریبون آمد و گفت: خوشنویسی روز به روز به طرف تکامل می‌رود. مدیر حراج باران انسانی است که عاشقانه برای خوشنویسی فعالیت کرده و چهارمین نمایشگاه حراج باران را به زیبایی تدارک دیده است.

یدالله کابلی نیز گفت: سرزمین ما به‌عنوان مظهر خوشنویسی شناخته می‌شود و در همه جای دنیا هنر خوشنویسی مؤلفه معرفی فرهنگ و هنر ایران است و در تمام موزه‌ها و کتابخانه‌های دنیا نمونه‌های خوشنویسی ایرانی وجود دارد.

پس‌ از آن مرتضی گودرزی دیباج به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: اگر حامی هنر نباشد کار هنری پیش نمی‌رود. متاسفانه شرایط ناامن فرهنگی باعث می‌شود مجموعه‌داران ما و کسانی که پشت‌صحنه جامعه هنری هستند، مایل نباشند که دیده شوند. در حالی‌ که حوزه اقتصاد هنر و فعالان آن که کمتر دیده می‌شوند و باید مورد تقدیر قرار بگیرند و از طرف دیگر باید افراد دیگری که تردید دارند به جمع این حامیان بپیوندند و آنها را نیز وارد این جمع کنیم.

در ادامه محبوبه کاظمی مدیر حراج باران در سخنانی گفت: علاوه بر گروه‌های مختلفی که در این جریان مشارکت دارند، یک گروه مهم از همراهان ما مجموعه‌دارانی هستند که بسیار کمک می‌کنند و با جمع‌آوری این آثار به فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی کمک به سزایی می‌کنند. برای توسعه فرهنگی نمی‌توان فقط به وجوه نمایشگاهی، بدون نتایج اقتصادی فکر کنیم. نتایج اقتصادی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بسیار مثمر ثمر باشد.

گران‌ترین اثر حاضر در حراج چهارم یک تابلوی خط و نقاشی هندی است که  ۵ تا ۶ میلیارد تومان قیمت گذاری شده و بر روی دیواری قرمز که با رنگ‌های درون تابلو هماهنگ شده است، خودنمایی می کند. قطعات خوشنویسی کوچک و بزرگ، متعلق به دوران قدیم یا آثار جدید در این نمایشگاه دیده می شود. آثاری از استادان شناخته‌شده خوشنویسی معاصر مانند غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق آبادی، کیخسرو خروش و… نیز در این مجموعه به چشم می‌آید.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار فرصت دارند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن مراجعه کنند. روز جمعه ۲۴ آبان ماه  مراسم حراج باران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000