۲۰۰ فیلم کلاسیک کره‌ای برای تماشای رایگان در یوتیوب منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۵
خبر خوش برای هواداران سینمای شرق آسیا؛

۲۰۰ فیلم کلاسیک کره‌ای برای تماشای رایگان در یوتیوب منتشر شد

موسسه آرشیو فیلم کره، در حدود ۲۰۰ فیلم کلاسیک کره‌ای را برای آشنایی مخاطبیان سینما با تاریخ این صنعت در کره، برای تماشای رایگان در یوتیوب منتشر کرد.

به گزارش صبا به نقل از اسلش‌فیلم، نزدیک به ۲۰۰ فیلم کلاسیک کره‌ای برای تماشای رایگان روی یوتیوب بارگذاری شد.

تا همین‌جای کار، سال ۲۰۱۹ سالی تاریخی برای سینمای کره بوده است. امسال صدمین سالگرد ورود صنعت تصاویر متحرک به شبه‌جزیره کره بود؛ کشوری که صنعت سینمایش در یکی دو دهه اخیر بیش از هر زمانی در کانون توجه جامعه جهانی قرار گرفته است. از سوی دیگر جایزه نخل طلای امسال فستیوال بین‌المللی فیلم کن به فیلم «انگل – Parasite» ساخته بونگ جون‌هو رسید تا سینمای کره‌جنوبی برای اولین بار در تاریخ خود به این افتخار دست پیدا کند.

با این وجود و صرف نظر از جایگاه حال حاضر سینمای این کشور، بسیاری از مخاطبان سینما از گذشته و تاریخ فیلمسازی در کره آگاه نیستند و این موضوع انگیزه‌‌ای برای آرشیو ملی فیلم کره شده است تا نزدیک به ۲۰۰ فیلم کلاسیک کره‌ای را برای تماشای رایگان در کانال یوتیوبی خود بارگذاری کند.

این آثار، عناوین گوناگونی در ژانرهای مختلفی را شامل می‌شود. در میان آنان فیلم‌های ایم کوان-تا، کارگردان پرآواز کره‌ای نیز وجود دارد که نخستین بار توجه جهان را به سینمای کره جلب کرد؛ فیلم‌هایی چون «Seopyeonje»، «Chunhyang» و یا فیلم «Chi-hwa-seon» به معنای «آتش رنگ شده» که در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن را برای او به ارمغان آورد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است