نمایش نقاشی‌های پشت شیشه در نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹

نمایش نقاشی‌های پشت شیشه در نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ»

نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ» شامل گزیده آثار نقاشی پشت شیشه در موزه ملی ملک گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ» شامل گزیده آثار استاد و هنرجویان کارگاه نقاشی پشت شیشه است که روز پنجشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۵ هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم در موزه ملی ملک برپا می شود.

نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ» با هدف باز زنده‌سازی کاشی ایرانی در دوران‌های گوناگون از صفویه تا معاصر، برای نخستین بار پشت شیشه اجرا شده است.

کارگاه نقاشی پشت شیشه از سال ۱۳۹۱ خورشیدی تاکنون پیوسته در سراسر سال با تدریس مهرنوش بشارت در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده است. پرورش نزدیک به یکصد هنرجوی نقاشی پشت شیشه و برگزاری چندین نمایشگاه با درون‌مایه‌های گوناگون همچون داستان‌های شاهنامه یا با موضوع‌های دینی، دستاوردهای مهم این کارگاه در  سال گذشته بوده است.

نمایشگاه «مینای هفت‌رنگ» نزدیک به ۲۰ اثر استاد و هنرجویان کارگاه یادشده را دربرمی‌گیرد که در یک سال و نیم گذشته با موضوع کاشی ایرانی در روزگاران صفوی تا قاجار بر پشت شیشه پدید آمده‌اند.

این نمایشگاه پس از گشایش در روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ خورشیدی تا یک ماه در موزه ملی ملک برپا خواهد بود.

دوستداران برای دیدار این نمایشگاه می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۶:۱۵ (پنج‌شنبه‌ها تا ۱۵:۱۵) به کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است