داستان مردی که به زور می‌خواهد بستری شود/ ورود به حریم خصوصی با «سکوت سفید» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
کورش سلیمانی در گفتگو با صبا:

داستان مردی که به زور می‌خواهد بستری شود/ ورود به حریم خصوصی با «سکوت سفید»

کارگردان نمایش «سکوت سفید» می گوید این اثر به حریم خصوصی و احترام به آرامش فردی اشاره دارد.

کوروش سلیمانی کارگردان نمایش «سکوت سفید» که از ۱۹ آبان در در عمارت تئاتر نوفل لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره مضمون این نمایشنامه به نویسندگی تام استوپارد و ترجمه هوشنگ حسامی توضیح داد: من این متن را در پایان نامه دانشگاه اجرا کرده بودم و در همه این سال ها آن را در ذهن خود داشتم تا با رویکرد جدی تری آن را روی صحنه ببرم.

به گفته وی، این نمایش به زندگی اجتماعی ما انسان ها در جهان امروز مرتبط است.

وی با اشاره به خلاصه نمایش «سکوت سفید» افزود: محتوای نمایش «سکوت سفید» به حریم خصوصی و احترام به آرامش فردی اشاره دارد. در خلاصه نمایش «سکوت سفید» آمده است که شخصی به نام جان براون از یک گذشته سخت و پیچیده به یک بیمارستان می‌رود و با پول زیاد قصد دارد در این بیمارستان بستری شود تا بتواند به آرامش برسد در حالی که هیچ بیماری ای ندارد. چالشی که بین جان براون و پزشک و پرستاران این بیمارستان بر سر بستری شدن او در بیمارستان شکل می‌گیرد، اساس نمایش را می‌سازد.

سلیمانی با تاکید به جایگاه بازیگران تئاتر و اعتبار آن ها در صحنه بیان کرد: بازیگران تئاتر بهتر از هر بازیگر دیگری می توانند در صحنه تئاتر حضور پیدا کنند البته دوستانی هم هستند که از سینما یا حرفه های دیگر وارد تئاتر می شوند و می درخشند و توانایی های خوبی دارند اما من معتقدم که بازیگر یا کارگردان تئاتر نمی تواند صرفا به دلیل اسم  و رسمش به نمایش رونق بدهد.

وی درباره طراحی صحنه این نمایش که سینا ییلاق بیگی آن را برعهده دارد، گفت: من قبل از شروع تمرین های نمایش متن اصلی را به طراح صحنه سپردم و او براساس موضوع نمایش، صحنه را طراحی کرده است که به شکل بیمارستان باشد و یکی اتاق بیمار و دیگری اتاق پرستاری است و اتفاقاتی که در این دو اتاق می افتد داستان نمایش «سکوت سفید» را پیش می برد.

سلیمانی در پایان درباره توجه به نگاه مخاطب در ارایه نمایش توضیح داد: گروه ما تمام تلاشش را می کند تا اثری با کیفیت ارایه دهد و بیشتر از هرچیزی همراهی با مردم در جامعه امروزی اهمیت دارد تا با دیدن نمایش ما در صحنه همذات پنداری داشته باشند و به لحاظ هنری و ذهنی آن ها راضی باشند. دعوت می کنم مردم به تماشای نمایش «سکوت سفید» بیایند و ساعتی را در کنار خانواده لذت ببرند.

آناهیتا اقبال نژاد، مهدی بجستانی، سامان دارابی، الهه زحمتی و الهی شه پرست بازیگران نمایش «سکوت سفید» هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح گرافیک: مجید کاشانی (استودیو دفتر)، طراح نور: رضا خضرایی، ساخت تیزر و عکس: مصطفی قاهری، موسیقی: گلناز نویدان، طراح بروشور: امیرحسین فراهانی، گروه کارگردانی: امین رضا اولیا، پرستو حق گوی و مهدی زرکشان، مدیر صحنه: محمد حسن درباغی فرد، تبلیغات و روابط عمومی: گروه تبلیغاتی بیستون، تهیه کننده: گروه تئاتر بیستون.

نمایش «سکوت سفید» از ۱۹ آبان تا ۱۹ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است