خشونت در هنگ‌کنگ فستیوال «‌K-Pop» را تعطیل کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۵

خشونت در هنگ‌کنگ فستیوال «‌K-Pop» را تعطیل کرد

در پی اوج‌گیری مجدد خشونت‌ و اعتراضات مردمی در هنگ‌کنگ، شماری از رویدادهای گوناگون در این کشور لغو شد.

به گزارش خبرگزاری صبابه نقل از رویترز، فستیوال سالانه موسیقی پاپ کره‌جنوبی موسوم به «K-Pop» که قرار بود امسال نیز در هنگ‌کنگ برگزار شود، در پی شرایط وخیم سیاسی و اعتراضات و تظاهرات چندین ماهه مردم این کشور، لغو شد.

هنگ‌کنگ از سال ۲۰۱۲ میزبان جایزه موسیقی ‌Mnet است؛ جایی که برترین خوانندگان پاپ کره همچون گروه سرشناس BTS سال‌هاست برنامه اجرا می‌کنند و در سال‌های گذشته ده‌ها هزار نفر از طرفداران K-Pop، استادیوم‌ها و سالن‌های محل برگزاری این رویداد موسیقیایی در هنگ‌کنگ را پر کرده‌اند.

علاوه بر به هم خوردن این مراسم، سازمان‌ها و گروه‌های دیگری نیز برنامه‌های فرهنگی و یا ورزشی خود در هنگ‌کنگ را در حمایت از اعتراضات آزادی‌خوانه مردم این کشور به تاخیر انداخته یا به طور کلی لغو کرده‌اند. مسابقات تنیس زنان جهان که قرار بود در ماه اکتبر برگزار شود به وقت دیگری موکول شده است و مسابقات فوتبال این کشور نیز فعلا تعطیل هستند.

دیروز دوشنبه ۱۱ نوامبر و در بیست و چهارمین هفته تظاهرات مردم هنگ‌کنگ علیه سیاست‌های چین در این کشور، نیروهای پلیس به سوی افراد معترض آتش گشودند که باعث آتش گرفتن و جراحت شدید مردی شد که ظرفی حاوی بنزین در دست داشت.

بنابر آخرین اطلاعات این فستیوال موسیقی ۴ دسامبر در ناگویای ژاپن برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است