کارگردان «لالالند» به سینما بازمی‌گردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲

کارگردان «لالالند» به سینما بازمی‌گردد

کمپانی پارامونت از خرید حق امتیاز ساخت پروژه سینمایی بعدی دیمین شزل با نام «بابلیون» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی پارامونت با به دست آوردن حق امتیاز تجاری فیلم «بابیلون – Babylon» به کارگردانی دیمین شزل، کار ساخت این پروژه را کلید زد.

بنا بر خبر منابع داخلی از این کمپانی، زمان اکران «بابیلون» برای ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است؛ تاریخی که دیمین شزل را در خط مقدم فصل جوایز سال آینده قرار می‌دهد. این کارگردان فرانسوی – آمریکایی پیش از این جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «لالالند» را از آن خود کرده است.

توافق خرید این پروژه توسط پارامونت، پروسه‌ای آرام و پیوسته داشته است. شزل اولین بار فیلمنامه خود را در ماه جون به کمپانی‌ها و استودیوهای فیلمسازی ارائه کرد و پارامونت برای در اختیار درآوردن حق ساخت آن رقبایی چون لاینزگیت را از پیش رو برداشت.

برخی اخبار تایید نشده حاکی از آن است که برد پیت و اما استون از بازیگران این پروژه خواهند بود.

جزییات داستان «بابیلون» هوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما زمان آن به هالیوود دهه ۲۰ میلادی و گذار صنعت فیلمسازی آمریکا از سینمای صامت به فیلم‌های ناطق بازمی‌گردد. در این فیلم، همچون «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو ترکیبی از کاراکترهای حقیقی و خیالی خط روایی داستان را پیش می‌برند.

از بودجه تخصیص یافته به این پروژه حرفی به میان نیامده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که شزل قصد دارد دست‌چینی از ستارگان سینما را روی صحنه بیاورد.

این پروژه نخستین کار سینمایی شزل بعد از فیلم «نخستین انسان» خواهد بود؛ درامی حماسی درباره زندگی نیل آرمسترانگ با بازی رایان گاسلینگ که در سال ۲۰۱۸ اکران شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است