سنگ بزرگ انجمن کارگردانان آمریکا برای نتفلیکس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۰
جایزه می‌خواهید در سینما اکران کنید!

سنگ بزرگ انجمن کارگردانان آمریکا برای نتفلیکس

انجمن کارگردانان آمریکا، از این پس دیگر فیلم‌هایی را که اکران گسترده سینمایی نداشته باشند را برای جوایز خود کاندید نخواهد کرد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، انجمن کارگردانان آمریکا «DGA» با وضع قوانین جدیدی، راه رقابت آثار دارای اکران محدود سینمایی برای کسب جایزه این انجمن را سخت‌تر کردند. این محدودیت به طور مستقیم آثار کمپانی‌های محتوای آنلاین همچون نتفلیکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حقیقت انجمن کارگردانان آمریکا دقیقا کاری را انجام داد که چندی پیش آکادمی علوم و هنرهای سینما یا همان اسکار از انجام آن سر باز زد و آن به رسمیت نشناختن آثاری‌ست که همزمان یا قبل از آن که در سالن‌های سینما به نمایش در بیایند، سر از دنیای دیجیتال در بیاورند. این موضوع به این معنی است که بسیاری از تولیدات رسانه‌هایی چون نتفلیکس از حضور و رقابت برای جوایز این نهاد با اهمیت محروم می‌مانند.

«DGA» در بیانیه خود که به تازگی منتشر شد، اعلام کرد: با رای‌گیری ناشناس اعضای هیات مدیره این انجمن، تغییراتی را در نحوه به رسمیت شناختن آثار فرهنگی بااهمیت به وجود آورده است.

بنابراین از این به بعد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا که قبلا به عنوان «دستاورد برجسته در کارگردانی یک فیلم بلند» نامیده می‌شد به جایزه «دستاورد برجسته در کارگردانی یک فیلم بلند اکران شده در سینما» بدل شد.

سال گذشته «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون و تهیه‌کنندگی نتفلیکس توانست در غیاب این قوانین محدودکننده بالاترین جایزه هفتاد و یکمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا را دریافت کند؛ اثری که به نسبت سایر تولیدات نتفلیکس بیشترین اکران سینمایی را داشت.

توماس اشلام رییس این انجمن در این باره گفت: «DGA» با افتخار اکران سینمایی را یک عنصر متمایز و اصلی برای جایزه خود می‌داند. ما نقش مهم اکران در سالن‌های سینما و گرد هم جمع کردن مخاطبان را گرامی می‌داریم؛ درست همان چیزی که فیلمسازان به آن نیت فیلم می‎سازند.

تغییرات جدید در مورد جوایز کارگردانان فیلم اولی اجرا نخواهد شد و مابقی قوانین همچون سا‌ل‌های گذشته به قوت خود باقی است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است