افزایش ۲۰ درصدی نمایش های کودک و نوجوان/ توجه به سلیقه کودک از ضرورت‌هاست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۱
مجید قناد به صبا گفت:

افزایش ۲۰ درصدی نمایش های کودک و نوجوان/ توجه به سلیقه کودک از ضرورت‌هاست

ما باید ضعف های نمایشی را در حوزه کودک کاهش دهیم و به سلیقه کودک و جایگاه ها آن ها توجه کنیم.

مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا با اشاره به افزایش تعداد نمایش ها در این دوره از جشنواره توضیح داد: خیلی خوشحال هستم که در بیست و ششمین دوره از جشنواره حضور دارم و شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمایش ها در حوزه کودک و نوجوان هستم.

قناد افزود: ما هنرمندان باید به جایگاه کودک در حوزه تئاتر اهمیت دهیم و به سلیقه آن ها در محتوای نمایش ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال های گذشته از داورهای استانی هم کمک گرفتیم  اظهار کرد: قطب‌الدین صادقی، مجتبی مهدی و بهرام دوست قرین داوران مسابقه کودک و داوود کیانیان، هما جدیکار و حسین صفی داوران مسابقه نوجوان هستند و داوری بخش خیابانی را نیز جواد انصافی، محمدعلی صادق‌حسنی و امیر مشهدی‌عباس انجام خواهند داد و امسال اولین سالی است که از هنرمندان  استانی برای همکاری در حوزه داوری استفاده کردیم.

مجید قناد با تاکید بر اینکه هر ساله در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از پیشکسوتان این حوزه تقدیر می‌شود گفت: ما هرسال در جشنواره به رسم یادبود از هنرمندی تقدیر می کنیم و در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از رضا بابک تقدیر و کتابی از این هنرمند درباره تاریخ شفاهی رونمایی خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از اهالی رسانه و خبرنگاران برای حمایت از بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: از مدیرکل ارشاد استان همدان و صدا و سیما و تمام هنرمندان برای حضور در این دوره از جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد اتفاقات درخشانی از دل این جشنواره باشیم.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با دبیری مجید قناد با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» در همدان برگزار می‌شود.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است