عاطفه مولوی: «وودی آلن» با فضای فانتزی/ ملت میزبان خوبی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۴
جشنواره فیلم کوتاه تهران در آینه صبا-19

عاطفه مولوی: «وودی آلن» با فضای فانتزی/ ملت میزبان خوبی است

عاطفه مولوی درباره فیلم کوتاه «وودی آلن» و کارهای آینده خود گفت.

عاطفه مولوی کارگردان فیلم کوتاه «وودی آلن» که در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش داستانی حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: حدود ۲ سال پیش در یک کلاس فیلمنامه نویسی شرکت کردم که استاد از ما خواست یک لحظه و یک موقعیت متفاوت را توصیف کنیم. موقعیتی که در ذهن من شکل گرفت این بود زمانی که از فردی دزدی می شود فرد به جای اینکه دنبال دزد کند برخلاف جهت دزد شروع به دویدن کند.

مولوی افزود: این موقعیت بازخورد خوبی در کلاس داشت و تصمیم گرفتم این ایده را تبدیل به فیلم کنم. فیلم «وودی آلن» شامل سه قسمت است و شامل سه اپیزود و فضای فانتزی است. من برای این فیلم احتیاج به یک سالن سینما داشتم که رو به روی آن یک کافه باشد. یک سال به دنبال لوکیشن بودم و بعد تصمیم گرفتم در شهرک سینمایی فیلمبرداری انجام شود.

این کارگردان فیلم کوتاه تاکید کرد: قبل از اینکه شهرک سینمایی را انتخاب کنم تصمیم داشتم زمان فیلم زمان حال باشد ولی بعد که در شهرک سینمایی فیلمبرداری صورت گرفت مجبور شدیم تاریخ را به گذشته ببریم که از این موضوع خوشحالم زیرا برای فیلم بهتر شد.

به گفته وی، در این فیلم آرزو تاج نیا، احسان معجونی، اکبر محمدی، ریحانه فراهانی، پیمان محسنی و … از بازیگران این فیلم هستند و همه بازیگران تئاتر هستند.

کارگردان فیلم کوتاه «وودی آلن» همچنین درباره برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت و مسایل آن خاطرنشان کرد: پردیس ملت برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه خیلی خوب است و من فضای آن را دوست دارم.

بیشتر بخوانید

شیرین برق‌نورد: «پنهان» از دیوارهای پنهان حرف می‌زند/ بلیت‌فروشی ضروری بود

دلاور دوستانیان: پردیس چارسو انتخاب بهتری است/ حلزون‌ها در راهِ جشنواره

زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد

مهدی فردقادری: «لذت‌های گناه آلود» بهترین تجربه‌ام است/ نه به بلیت رایگان

غزاله رضوی: مردم‌نگاری مرا به سوژه‌ام رساند/ عشق پیرمرد ۸۰ ساله به دختر جوان

محمدرضا وطن‌دوست: «لِسِک» قسمت دوم از یک سه‌گانه است

بهناز زحمتکش: «کمدی الهی» از دوری انسان از دنیای واقعی می‌گوید/ اما و اگر بلیت‌فروشی

سعید نجاتی: «دابُر» از یک تابو می‌گوید/ بلیت‌فروشی باعث نظم است

زیور حجتی: «گلوله‌های تعمید» از مواجهه انسان با خودش می‌گوید

محسن سخا: ماجراهای یک سنجاب در «کارواش»/ کاخ جشنواره نیاز داریم

فریما خلیلی: «درخت سفید» به کودک همسری می‌پردازد/ موافقت با پردیس ملت

شیرین قره‌داغی: «خانم و آقای فلانی» قسمتی از سه‌گانه‌‌ام است/ شرطِ بلیت‌فروشی

رضا عبیات: ناگفته‌های ناشنوایان برای شنوایان/ خود را در جشنواره سهیم بدانیم

مسعود عین‌آبادی: مقایسه مرگ در سینمای ایران و جهان/ تبعیض در سانس‌ها

یاسر خیّر: مستندسازان اندکی مساله داشتند و به زبان سینما بیان کردند

مرجان خسروی: «مادر برفی» قسمش را شکست/ بارداری در ۶ ماهه ممنوعه سال!

عادل تبریزی: بلیت‌فروشی تصمیم درستی بود/ سوژه‌های اجتماعی با زبان طنز

سیاوش چراغی‌پور: به استقبال چالش‌ها می‌روم/ احساس مسئولیت در قبال جوانان

مولوی افزود: موضوع دیگر بلیتی شدن جشنواره است که به نظر من ضرر آن مستقیم به فیلمسازها خورده است و رایگان بودن جشنواره در سال های قبل خیلی بهتر بود. بهترین راه حل این است که تعداد سانس ها بیش‌تر شود.

این کارگردان جوان در پایان گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه جدیدم هستم و ترجیح می دهم زمان بیشتری روی آن بگذارم.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینماگالری ملت در حال برگزاری است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است