مشکلات به قوت خود باقی‌ است/ استقبال مخاطبان با وجود بلیت‌فروشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۳
گزارش صبا از شب دوم جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

مشکلات به قوت خود باقی‌ است/ استقبال مخاطبان با وجود بلیت‌فروشی

دومین شب جشنواره فیلم کوتاه تهران با استقبال مخاطبان، نظم و البته وجود مشکلات قبلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، روز گذشته ۱۹ آبان در حالی دومین روز از سی وششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از سر گرفته شد که مشکلات اساسی همچنان به قوت خود باقی بود. هر چقدر هم شما زودتر راه بیفتید باز این ترافیک است که چند قدم از شما جلوتر است و با پیش فرض دو ساعت ماندن در ترافیک، برای رفتن به پردیس ملت نیت کنید.

سرویس‌های رفت و آمد

قرعه فال به نام ما هم خورد و توانستیم این بار از سرویس‌های منظور شده برای رفت و آمد مخاطبان جشنواره استفاده کنیم که بنا به گفته یکی از مسئولان جشنواره این سرویس های رفت و آمد تا پایان سانس آخر یعنی حدود ساعت ۲۳ فعالیت دارند اما آنچه مشاهده کردیم این طور نبود بنابراین یا تعداد این سرویس ها نسبت به مخاطبان آن قدر کم است که باید فیلم‌های آخر را دیده و ندیده، شال و کلاه کنید و به سمت سرویس ها بدوید یا آن که اصلاً این سرویس ها تا آن ساعت از شب حضور ندارند. به هر حال ما که ناچار شدیم بعد از پایان سانس آخر تا ابتدای نیایش پیاده رهسپار شویم.

پارکینگ؛ مشکل حل نشده

گویا قرار نیست این ترافیک و معضل پارکینگ دست از سر ما بردارند. ما باز این مشکلات را تکرار می‌کنیم، ببینیم بهبودی حاصل می‌شود؟ یا درنهایت خود ما از رو می‌رویم و دیگر نمی‌گوییم!

عیب مِی جمله بگفتی هنرش نیز بگو

صف‌های منظم تهیه بلیت تماشاگران از صحنه‌های جذاب دومین روز جشنواره بود. به خصوص برای کسانی که تجربه سال گذشته را داشته‌اند.

کاتالوگ و برنامه

کاتالوگ و برنامه فیلم‌ها هم در دفترچه‌ای آماده و در قسمت دبیرخانه موجود بود.

اینترنت دایال آپی

گوشه‌ای از پردیس ملت هم به اهالی رسانه اختصاص داده شده بود و لپ تاپ‌هایی هم آنجا وجود داشت اما مشکل همچنان باقی بود زیرا اینترنت موجود مدام قطع می‌شد و شاید بتوان گفت در ظاهر امر چیزی به اسم اینترنت وجود داشت.

استقبال خوب ادامه دارد/ نشستن روی پله ها به دلیل وضعیت نامناسب صندلی

در روز گذشته تعداد مخاطبان بیشتر از روز اول شده بود و این حرارت و زیبایی را به فضای پردیس ملت منتقل کرده بود. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد نشستن تعدادی از تماشاگران روی پله‌ها است. مسئولان سالن در این باره اعلام کردند که به خاطر کیفیت و وضعیت بد صندلی‌های ردیف پایین، تماشاگرانی که بلیت دارند ترجیح می‌دهند در طول مدت زمان نمایش فیلم روی پله‌ها بنشینند تا حداقل گردن درد نگیرند!

نکته دیگری که درباره آن با مسئولان سالن صحبت کردیم ورود تماشاگران بعد از شروع فیلم‌ها بود که آنها در این باره نیز توضیح دادند که چون باکس فیلم ها مربوط به فیلم کوتاه است نمی‌توان جلوی تماشاگرانی را که بلیت دارند، گرفت!

فودکورت

فودکورت با کمبود امکانات به کار خود ادامه می‌دهد! غرفه‌های موجود در فودکورت اغلب با کمبود امکانات برای ارایه به مخاطبان مواجه است و اگر هم موجود باشد مدت زمان زیادی برای آماده کردن سفارش‌ها صرف می‌شود.

این جشنواره گویا امتحان صبر است!

حضور چهره‌ها

در دومین شب از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز چهره‌هایی شامل شهرام قائدی، بابک کریمی، سیاوش چراغی پور، علی انصاریان و… حضور داشتند.

طبقه منفی یک شاید در روزهای آینده نباشد

اگر در روزهای آینده به طبقه منفی یک رفتید و خبری از غرفه‌های آنجا نبود تعجب نکنید زیرا در طی روزهای گذشته از سقف آنجا سیمان ریخته است!

از خداوند متعال حفظ سلامتی همکاران و کارکنان طبقه منفی یک را خواستاریم.

رای گیری جدی‌تر از سال گذشته دنبال می‌شود

مخاطبان بعد از خارج شدن از سالن‌های پردیس ملت رای‌های خود را به صندوق انداختند. برخی معتقدند امسال مخاطبان جدی‌تر و واقعی فیلم کوتاه در جشنواره حضور دارد و این رای گیری‌ها را به حقیقت نزدیک‌تر می‌کند.

تمام موارد ذکر شده در این گزارش مربوط به شب دوم سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بود و امید می رود این جشنواره در روزهای آینده به بهترین شکل ممکن برگزار شود!

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000