«احتمال اشتباه» در تالار حافظ اجرا می شود/ حمایت از استعدادهای جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
با همکاری بنیاد رودکی و گروه نمایش «نیست»؛

«احتمال اشتباه» در تالار حافظ اجرا می شود/ حمایت از استعدادهای جوان

نمایش «احتمال اشتباه» به تهیه کنندگی مشترک بنیاد رودکی و گروه نمایش «نیست» به زودی در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی (تالار وحدت) با همکاری گروه نمایش «نیست» به سرپرستی حسین جمالی مجموعه کارگاه‌های «بازیگری – روایت موزیکال» را تحت عنوان پروژه «هدهد» در اوایل سال جاری برگزار کرد.

این مرکز در راستای فعالیت‌های آموزشی و اجرایی خود تلاش کرد تا با همکاری مشترک گروه نمایش «نیست»، حاصل برگزاری این کارگاه آموزشی را به شکل یک نمایش روی صحنه ببرد. به همین منظور پس از چندین ماه آموزش و تمرینات مستمر روزانه با هنرجویان منتخب و گروهی از بازیگران تئاتر، حاصل کار این کارگاه آموزشی در قالب اجرای نمایش «احتمال اشتباه» در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

جمالی که نویسندگی و کارگردانی نمایش «احتمال اشتباه» و سرپرستی این کارگاه آموزشی را برعهده دارد، اجرای این شکل از تئاتر را در راستای اهداف عالی مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی مبنی بر ایجاد فرصت مناسب برای بروز استعدادهای نسل جوان و حمایت از این استعدادها می‌داند.

این کارگاه در دو ترم، در فصل بهار و تابستان سال ۹۸، با بهره‌گیری از تجربیات گروه اجرایی که طی پانزده سال پژوهش استخراج، مدون و با اتکا به جاذبه‌های موسیقی دراماتیک و با همراهی استادان شناخته‌ شده، برگزار شد.

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی پیش از این کارگاه‌هایی را با حضور مدرسانی همچون رضا ثروتی، رضا گوران، سیامک صفری، رضا بهبودی، بامداد افشار، ماکان اشگواری، نیما دهقانی و ایمان اسکندری برگزار و نمایش‌هایی را همچون «فهرست» به کارگردانی رضا ثروتی و «ماراساد» به کارگردانی ایمان اسکندری در تالار حافظ روی صحنه برده است.

حسین جمالی تاکنون نمایش‌های «مجلس نقالی رومئو و ژولیت»، «لیر بیچاره»، «مجلس انتقام‌جویی هملت» و «چل گیس» را در قالب پژوهش‌های اجرایی در حوزه نمایش‌های ایرانی- شرقی و روزآمد کردن روش بیان بومی، کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است