داستان‌های کمیسر بلیتس به جلد ششم رسید/ معمای «جعبه موسیقی بنفش» و «اتاق آبی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲

داستان‌های کمیسر بلیتس به جلد ششم رسید/ معمای «جعبه موسیقی بنفش» و «اتاق آبی»

جلد پنجم و ششم مجموعه داستان های «کمیسر کوگل بلیتس» با ترجمه امین الدین ابطحی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری صبا، جلد پنجم و ششم مجموعه داستان های پلیسی و معمایی «کمیسر کوگل بلیتس» با عنوان «جعبه موسیقی بنفش» و «اتاق آبی» نوشته اورزل شفلر، با تصویرگری هانس گربر و ترجمه سیدامین الدین ابطحی از سوی «نشر چ» (کتاب کودک و نوجوان نشر چشمه) منتشر شد.

این داستان ها برای گروه سنی ج نوشته شده است و در انتهای هر داستان، پاسخ معما مخفی شده است که می توان با برداشتن کلید به پاسخ درست معما رسید.

در داستان «جعبه موسیقی بنفش» کمیسر کوگل بلیتس به جعبه موسیقی بنفش مشکوک شده است. همین طور به مرد پیژامه پوشی که چند دقیقه قبل از ناودان ویلایی بالا رفته و البته به نیکی که وانمود می کند توی تختش خوابیده. او به مردی که توی فروشگاه یک دفعه  چاق شده هم مشکوک است. اما نگران نباشید! کمیسر موفق می شود همه این معماها را در سه سوت حل کند.

در داستان «اتاق آبی» نیز خبرهایی است. در کوپه قطار هم پیام های مخفی ردوبدل می شود. مجسمه ابوالهول جعلی است. یک روح سرگردان در هتل می چرخد و یک الماس صورتی هم در حراج هنری گم شده است و این معماها را کمیسر کوگل بلیتس حل می کند.

چاپ اول پنجمین و ششمین جلد از داستان های «کمیسر کوگل بلیتس» با عنوان «جعبه موسیقی بنفش» و «اتاق آبی» هر یک در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۸ هزار تومان روانه بازار کتاب نوجوانان شده است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است