مشکل ترافیک و پارکینگ دست از سر ما برنمی‌دارد/ بلیت‌فروشی جواب داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
گزارش صبا از شب اول جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

مشکل ترافیک و پارکینگ دست از سر ما برنمی‌دارد/ بلیت‌فروشی جواب داد

اولین شب از سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی سپری شد که استقبال مخاطبان و نظم برگزاری خوب و مشکلات همیشگی در زمینه پارکینگ و ترافیک منطقه پابرجا بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی عصر شنبه ۱۸ آبان در پردیس ملت آغاز شد که همچنان یکی از اصلی‌ترین مشکلات این جشنواره یعنی مکان برپایی آن پابرجاست. اگر کسی عزم رفتن به سمت جشنواره را دارد باید با اعصاب فولادی دست کم ۲ ساعت ترافیک راه‌های منتج به جشنواره را تحمل کند مگر اینکه از کار و زندگی خود بزند و ساعت‌ها جلوتر به مکان جشنواره برود و آنجا منتظر بنشیند.

وضعیت پارکینگ

بعد از گذشتن از مشکل اول و رسیدن به پردیس ملت با مشکل دوم یعنی پارکینگ مواجه می‌شویم.

سید صادق موسوی دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران در نشست خبری جشنواره اعلام کرد که مشکل فودکورت و پارکینگ حل شده است اما چیزی که روز گذشته از پارکینگ پردیس ملت دیدیم همان وضعیت سابق بود که در جشنواره‌هایی مثل جشنواره ملی فیلم فجر هم دیده بودیم. هرچند گفتن این حرف‌ها تکرار مکررات است اما وقتی همچنان وجود دارد باید چندباره به آنها اشاره کرد و امید داشت تا شاید اتفاقی بیفتد و مشکلات اساسی هم حل شود… یا رب مکن امید کسی را تو نا امید!

نظم بلیت فروشی

بعد از گذشتن از این دو مشکلِ اساسی وقتی به داخل پردیس رفتیم با صف منظم مخاطبان برای تهیه بلیت که یکی از بحث برانگیزترین مسایل امسال جشنواره بوده است، روبرو شدیم. همچنین اصحاب رسانه هم با نهایت احترام و سرعت توانستند کارت خود را دریافت کنند.

نبود کاتالوگ، برنامه و بلیت روزانه برای اصحاب رسانه

و اما یکی دیگر از مسایلی که به چشم می خورد ارایه نشدن برنامه و کاتالوگ جشنواره بود و برای اطلاع از برنامه‌ها و سانس فیلم‌ها باید به فایل پی دی اف و سایت رجوع می‌کردیم. همچنین اصحاب رسانه برای رفتن به سالن‌ها باید هر روز از روابط عمومی جشنواره بلیت‌های خود را بگیرند و این به این معناست که اگر در روزی تعداد اهالی رسانه زیاد باشد احتمالا تعدادی نمی‌توانند فیلم‌ها را ببینند. البته می‌توانند از این محرومیت استفاده کنند و به بخش فودکورت بروند و آنجا بنشینند.

وضعیت فودکورت

فودکورت یکی دیگر از مواردی بود که موسوی دبیر جشنواره در نشست خبری به آن اشاره کرد. هرچند که در ظاهر امر با فضایی چشم نواز و منظم مواجه می‌شویم اما گویا غرفه‌های آنجا آمادگی ارایه خدمات به این حجم از مخاطب را نداشته‌اند زیرا اغلب مخاطبان در جواب سفارش خود با جمله تمام شده است روبرو می‌شدند.

مساله دیگر در روز اول جشنواره این بود که برای اهالی رسانه پایون برای تنظیم و ارسال خبرهایشان تعبیه نشده بود، اما دوستان روابط عمومی از امکانات خود برای پیشبرد کار همکاران رسانه استفاده می‌کردند گرچه با تمام این تفاسیر وقتی پای لپ تاپ نشستیم باز هم کاری از پیش نبردیم زیرا اینترنتی وجود نداشت!

سالن‌های پر از تماشاگر

نکته بسیار مهم که در روز اول جشنواره به چشم می‌آمد سالن‌های پر از تماشاگر بود تا جایی که متاسفانه باز تماشاگرانی مجبور به نشستن روی پله‌ها بودند؛ مساله ای که این سوال را پیش می آورد که اگر بلیت فروشی به صورت اینترنتی و حضوری بر اساس ظرفیت سالن‌ها انجام شده است چرا باز بیش از ظرفیت سالن افراد داخل شده اند!

نکته دیگر ورود تماشاگران بعد از شروع فیلم‌ها است که تا مدت‌ها بعد از پخش فیلم همچنان ادامه داشت.

آرای مردمی

یکی از بخش‌های جذاب تمام جشنواره‌های فیلم بخش آرای مردمی آن است که این بخش از شب اول با جدیت و طراوت خاص خود توسط اعضای ایسفا انجام و نتیجه آن هم در پایان شب اعلام شد.

حضور چهره ها

گرچه شاید برخی فکر کنند جشنواره فیلم کوتاه تهران برای بازیگران سینما جذاب نیست ولی شب اول سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه میزبان بازیگرانی چون سیاوش چراغی پور، سهیلا گلستانی و… بود.

همچنین صادق موسوی دبیر جشنواره به همراه دیگر مدیران بخش های جشنواره و هاشم میرزاخانی سرپرست موسسه تصویر شهر و مدیر پردیس ملت از مدیران حاضر در شب اول بودند.

سرویس رفت و آمد برای مخاطبان

یکی از خبرهایی که در روز‌های گذشته منتشر شد وجود سرویس‌هایی برای راحت شدن رفت و آمد مخاطبان بود اما بعد از تمام شدن سانس آخر، وقتی از پردیس بیرون آمدیم خبری از سرویس و ماشین‌های تعبیه شده نبود و بعد از پیدا نشدن اسنپ و سایر برنامه‌های این چنینی به همراه تعدادی از مخاطبان قدم زنان به سمت خیابان ولیعصر رهسپار شدیم.

تمام موارد ذکر شده در این متن مربوط به شب اول سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده و امید می رود این جشنواره در روزهای آینده به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است