جزییات چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد اعلام شد/ رونمایی از پوستر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۲

جزییات چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد اعلام شد/ رونمایی از پوستر

در نشست خبری چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد جزییات این جشنواره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، صبح امروز ۱۹ آبان نشست رسانه ای چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد در مدرسه تاریخی دارالفنون و با حضور مسئولان جشنواره برگزار شد.

در ابتدای مراسم، با حضور مسعود بهرامی مدیر مدرسه دارالفنون، حسن ملکی معاونت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مسعود فیاضی مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و وحید گلستان دبیر چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد از پوستر این دوره از جشنواره رونمایی شد.

در ادامه، مسعود بهرامی درباره مدرسه تاریخی دارالفنون نکته هایی بیان کرد و از پخش بخشی از فیلم های جشنواره رشد در این مکان تاریخی و افتتاح کتابخانه دارالفنون در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه حسن ملکی معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: خداوند در قرآن از سه ابزار معرفت برای انسان نام برده است که آنها شنیدن، دیدن ، قلب و تفکر هستند و انسان باید از این سه ابزار نهایت استفاده را ببرد. یکی از وسایلی که می تواند این ابزار را به حرکت درآورد فیلم آموزشی است. این فیلم آموزشی قدرت دارد قوای انسانی را در مسیر کمال و رشد انسان پیش ببرد و فیلم آموزشی وسیله هنری نافذ در تربیت انسان و رشد آن است.

وی ادامه داد: زمانی این جشنواره موثر در نظام جمهوری اسلامی است که بین بخش بومی و بین المللی آن توازن وجود داشته باشد. فیلم ها باید هم جنبه تربیتی و فرهنگی داشته باشند و هم از نظر فنی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

در ادامه مراسم مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی بیان کرد: این رویداد تربیتی است و نماد آن مدرسه است و انتخاب مکان این نشست بسیار هوشمندانه بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از رسانه های مهم برای بومی سازی فیلم است. جشنواره رشد جایگاه بسیار مهمی در بین جشنواره های کشور دارد. از طرفی سینماست که با فیلم سر و کار دارد و نکته دیگر مخاطب خاص آن است که دانش آموزان، معلمان و خانواده دانش آموزان است.

فیاضی با اشاره به این نکته که یکی از مهم ترین نیروهای هر کشور نیروی انسانی است، مطرح کرد: آشنا کردن این نیرو با نیروی ملی مدارس از نکاتی است که بر حساسیت این جشنواره می افزاید و نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد محتوای تخصصی است که این ابزار به مخاطب در بستر آموزش و پرورش ارایه می شود و همه این نکات در ارزیابی فیلم مهم بوده و در نظر گرفته شده است.

در ادامه نشست، وحید گلستان دبیر چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد با اشاره به زمان شروع جشنواره که از جمعه ۲۴ آبان خواهد بود، گفت: توقع همه از این جشنواره زیاد است. جشنواره رشد از چند وجه پیچیده است از جمله توجه به جنبه آموزشی و کمک به فرآیند آموزش به وسیله رسانه جذاب و پر قدرت فیلم، دغدغه مربوط به کیفیت، جذب، داوری و…

دبیر چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد ادامه داد: در این دوره با نگاه سخت گیرانه تر به سمت کیفی تر شدن آثار رفتیم. بخش مهمی که در این دوره به جشنواره اضافه شده است، طراحی آموزشی است که نقشه و برنامه را  قبل از تولید نمایان می کند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده نمایش آزمایشی فیلم ها در مدارس بوده است که بر این اساس بازخوردهایی از دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان دریافت کردیم که برای ما بسیار کارآمد بود.

وی درباره برنامه های جشنواره بیان کرد: در سانس های صبح میزبان مدارس و دانش آموزان خواهیم بود و در سانس های بعدازظهر تدارک ما برای خانواده ها، کارشناسان و… بوده است، پنج نشست علمی از شنبه تا چهارشنبه با محوریت هویت و سبک زندگی برگزار می شود. نکته بسیار مهم امسال برای معلمان تهران و اطراف آن این است که حضور در این مراسم برایشان دوره ضمن خدمت به حساب می آید. در ادامه چند شب بین المللی خواهیم داشت که از جمله آنها می توان به شب آموزشی ملل اسلامی، شب آلمان، شب یونسکو و… اشاره کرد.

گلستان با شاره به کارگاه های آموزشی توضیح داد: سه کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه و در روز جمعه ۲ کارگاه تخصصی برگزار می شود. از رویدادهای جنبی جشنواره هم می توان به همکاری با جشنواره علمی آلمان اشاره کرد.

دبیر جشنواره در پایان با بیان این که مدارس بین الملل در مراکز مختلف همزمان با جشنواره رشد نمایش فیلم خواهند داشت، به استفاده حداکثری از ظرفیت سالن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ۶۰ سالن متمرکز و ۱۴۰ سالن سیار که مدارس هستند، خواهیم داشت و همچنین در شهرستان های تهران ۶۰ سالن متمرکز و ۶۰ سالن سیار خواهیم داشت.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی تربیتی رشد در هفته پایانی آبان ماه توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران و از آذر تا اردیبهشت سال بعد در سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000