بازیگر فیلم‌های هیچکاک تولد ۱۰۵ سالگی اش را جشن گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴

بازیگر فیلم‌های هیچکاک تولد ۱۰۵ سالگی اش را جشن گرفت

نورمن لوید بازیگر و تهیه کننده آمریکایی که در 2 فیلم کلاسیک آلفرد هیچکاک بازی کرده است، 105 ساله شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فوربس، نورمن لوید بازیگر آمریکایی که برای بازی در سریال «سنت اِلسور» و همینطور فیلم «خرابکار» آلفرد هیچکاک شناخته می شود، تولد ۱۰۵ سالگی خود را جشن گرفت.

نورمن لوید با نام واقعی نورمن پرماتر ۸ نوامبر ۱۹۱۴ در نیوجرسی به دنیا آمد، او پیش از آنکه با سریال «سنت اِلسور» (مجموعه پزشکی که بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ از شبکه ان بی سی روی آنتن رفت.) شناخته شود، با نقش جاسوس نازی در فیلم «خرابکار» محصول ۱۹۴۲ اثر آلفرد هیچکاک کارگردان پرآوازه سینمای جهان به خاطر آورده می شد. لوید بعد از «خرابکار» در فیلم «طلسم شده» دیگر اثر هیچکاک نیز حضور پیدا کرد. او بعدها به عنوان تهیه کننده و کارگردان نیز در مجموعه «آلفرد هیچکاک تقدیم می کند» که در سال ۱۹۵۸ اولین بار روی آنتن رفت، فعالیت کرد.

لوید اولین بار سال ۱۹۳۵ کار خود را در تئاتر با حضور در نمایش «نوح» اثر آندره اوبِه آغاز کرد. او در سینما در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرد که از شناخته شده ترین های آنها می توان به «بوی جنایت» (۱۹۴۹) و «انجمن شاعران مرده» (۱۹۸۹) با بازی رابین ویلیامز اشاره کرد.

لوید در تلویزیون هم بیشتر با سریال درام «سنت اِلسور» و مجموعه علمی تخیلی «هفت روز» (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱) شناخته می شود.

این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی سال ۲۰۰۷ موضوع مستندی با نام «نورمن لوید کیه؟» نیز قرار گرفت.

آخرین نقش آفرینی لوید در سینما تا به امروز به سال ۲۰۱۵ و فیلم «فاجعه» به کارگردانی جود آپاتو برمی گردد. لوید در این فیلم ۱۰۰ ساله بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است