بازیگر فیلم‌های هیچکاک تولد ۱۰۵ سالگی اش را جشن گرفت

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فوربس، نورمن لوید بازیگر آمریکایی که برای بازی در سریال «سنت اِلسور» و همینطور فیلم «خرابکار» آلفرد هیچکاک شناخته می شود، تولد 105 سالگی خود را جشن گرفت.

نورمن لوید با نام واقعی نورمن پرماتر 8 نوامبر 1914 در نیوجرسی به دنیا آمد، او پیش از آنکه با سریال «سنت اِلسور» (مجموعه پزشکی که بین سال های 1982 تا 1988 از شبکه ان بی سی روی آنتن رفت.) شناخته شود، با نقش جاسوس نازی در فیلم «خرابکار» محصول 1942 اثر آلفرد هیچکاک کارگردان پرآوازه سینمای جهان به خاطر آورده می شد. لوید بعد از «خرابکار» در فیلم «طلسم شده» دیگر اثر هیچکاک نیز حضور پیدا کرد. او بعدها به عنوان تهیه کننده و کارگردان نیز در مجموعه «آلفرد هیچکاک تقدیم می کند» که در سال 1958 اولین بار روی آنتن رفت، فعالیت کرد.

لوید اولین بار سال 1935 کار خود را در تئاتر با حضور در نمایش «نوح» اثر آندره اوبِه آغاز کرد. او در سینما در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرد که از شناخته شده ترین های آنها می توان به «بوی جنایت» (1949) و «انجمن شاعران مرده» (1989) با بازی رابین ویلیامز اشاره کرد.

لوید در تلویزیون هم بیشتر با سریال درام «سنت اِلسور» و مجموعه علمی تخیلی «هفت روز» (1998 تا 2001) شناخته می شود.

این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی سال 2007 موضوع مستندی با نام «نورمن لوید کیه؟» نیز قرار گرفت.

آخرین نقش آفرینی لوید در سینما تا به امروز به سال 2015 و فیلم «فاجعه» به کارگردانی جود آپاتو برمی گردد. لوید در این فیلم 100 ساله بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/