آغاز نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در شیراز | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۵

آغاز نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در شیراز

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شیراز، وارد مرحله‌ تازه‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با آغاز رقابت‌های بخش منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شیراز، این رویداد فرهنگی از صبح روز ۱۸ آبان وارد مرحله‌ تازه‌ای شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمامی استان‌های کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده است تا برگزیدگان مرحله استانی جشنواره در ادامه با یکدیگر به رقابت بپردازند و برگزیدگان مرحله کشوری و بین‌المللی از این راه معرفی شوند.

صبح روز ۱۸ آبان ۱۳۹۸ و در شهر شیراز نخستین مرحله این رقابت در منطقه ۳ جشنواره با حضور قصه‌گویان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان و با داوری اصغر همت، علی‌ ‌خانجانی و عباس جهانگیریان آغاز شد و روز ۱۹ آبان پایان می‌یابد.

در همین حال استان گلستان نیز به عنوان میزبان منطقه پنج کشوری، در تاریخ ۲۲ و ۲۱ آبان علاوه بر قصه‌گویان برگزیده خود، با حضور قصه‌گویانی از استان‌های البرز، تهران، مازندران، خراسان شمالی، سمنان و گیلان منتخبان این مرحله را معرفی کند.

استان آذربایجان غربی نیز به عنوان میزبان منطقه یک کشوری در روزهای ۲۶ و ۲۵ آبان پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. علاوه بر میزبان، قصه‌گویان آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در این مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پس از آن استان خراسان رضوی، میزبان قصه‌گویان برگزیده از استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهد بود. ۲۸ تا ۳۰ آبان قصه‌گویان برگزیده منطقه ۴ در این استان قصه‌های‌شان را برای داوران روایت می‌کنند.

استان لرستان نیز به‌عنوان آخرین میزبان این رقابت‌ها در منطقه دو کشوری در تاریخ ۴ و ۳ آذر پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. قصه‌گویان ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و قم در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

در مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی برگزیدگان استانی بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال با یکدیگر رقابت می‌کنند تا به انتخاب داوران، شرکت‌کنندگان در مرحله ملی و بین‌المللی این رویداد معرفی شوند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است