«حکایت‌های کمال» فرصتی برای زندگی در گذشته است/ نقشی شاداب و پرانرژی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۴
امیرحسین کافتری در گفتگو با صبا:

«حکایت‌های کمال» فرصتی برای زندگی در گذشته است/ نقشی شاداب و پرانرژی

بازیگر نقش «عباس» در «حکایت های کمال» درباره ویژگی های نقش خود در این سریال و حضور در آن توضیحاتی ارایه داد.

امیرحسین کافتری بازیگر سریال «حکایت های کمال» که به تازگی روی آنتن شبکه دو سیما رفته است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره نقش خود توضیح داد: من در این سریال نقش «عباس» را که یکی از نقش‌های اصلی کودک است، ایفا می کنم که پسری پرانرژی و شاداب است. «عباس» دوست صمیمی شخصیت «کمال» با بازی محمدرضا شیرخانلو است.

وی ادامه داد: من تلاش کردم با کمک گرفتن از آنچه که در فیلمنامه آمده بود و راهنمایی های کارگردان سریال قدرت الله صلح میرزایی به این درک برسم که یک کودک در دهه های گذشته و زمانی که من و خیلی از ما هنوز به دنیا نیامده بودیم، چطور زندگی کرده و چه رفتارهایی داشته است. البته من در گذشته در سریال «معمای شاه» ساخته محمدرضا ورزی که یک کار تاریخی بود نقش کودکی ولیعهد را داشتم، اما حجم نقشم به اندازه سریال «حکایت های کمال» نبود. اینجا من و کاراکتر «کمال» در بیشتر سکانس ها حضور داریم و نقشم پررنگ تر است و شرایط فرق می کند.

بازیگر سریال «حکایت های کمال» درباره همکاری خود با کارگردان این سریال بیان کرد: من دو همکاری دیگر نیز در سریال «رخصت» و تله اولین «تکیه گاه» با قدرت الله صلح میرزایی و بسیار از او در زمینه بازیگری آموختم. وی می داند که چطور بازیگر خود را راهنمایی کند که بهتر نقش و جزییات آن را بفهمد و جلوی دوربین اذیت نشود. همچنین حرف‌های بازیگرانش را خوب می شنود و با آنان ارتباط گرمی دارد که می توان نتیجه این شکل از کار را در خروجی سریال و روی آنتن دید. محسن شایان‌فر تهیه کننده «حکایت های کمال» نیز همانگونه که برای بازیگران بزرگسال پروژه احترام قایل بود، به بازیگران کودک هم توجه می کرد و پیشنهادهای ما را برای بهتر شدن مجموعه می شنید.

به گفته وی، تفاوت سریال «حکایت‌های کمال» با بقیه فیلم ها و سریال هایی که در آن حضور داشته است این بود که امکان نشان دادن پتانسیل های بازیگری را برای بازیگران کودک و نوجوان به اندازه بازیگران بزرگسال فراهم کرد و این مساله باعث افزایش روحیه و انگیزه در او شد.

کافتری با اشاره به اینکه فضای قدیمی «حکایت‌های کمال» فرصتی برای زندگی بینندگان در گذشته است، مطرح کرد: زمانی که نظرات مردم را می شنوم، متوجه می شوم که این بخش از سریال را خیلی پسندیده اند. ضمن اینکه موضوع طنز مجموعه هم جزو ویژگی‌های آن است.

این بازیگر نوجوان در پایان گفت: برای من کار کردن در سینما و تلویزیون هر دو جذاب است، اما شاید تلویزیون به دلیل تعداد بیشتر مخاطبان همیشه باعث بهتر دیده شدن کار بازیگران شود و  نظرات بیشتری از مردم بگیرد که امیدوارکننده نیز است.

امیرحسین کافتری متولد ۲۵دی ۱۳۸۴ است و از شش سالگی وارد عرصه بازیگری شده و تاکنون در پروژه سینمایی و تلویزیونی از جمله سینمایی «دهلیز»، سریال «شهرک جیم»، سریال ۷۰ قسمتی طنز «سه شو جواد رضویان»، فیلم «خانه ام رادوست دارم» که برای کشور انگلستان ساخته شد و … بازی داشته است و در ۱۱ سالگی برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان را برای بازی در سینمایی «باغ بهشت» شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000