«انگل» در آستانه قرارگیری در جایگاه پر‌فروش‌ترین فیلم سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۸
این آخر هفته ممکن است به وقوع بپیوندد؛

«انگل» در آستانه قرارگیری در جایگاه پر‌فروش‌ترین فیلم سال

فیلم کره‌ای «انگل» با گذر احتمالی از فروش ۱۰ میلیون دلاری در این آخرهفته، می‌تواند به پرفروش‌ترین فیلم خارجی سال سینمای آمریکا بدل شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمدی سیاه و کره‌ایزبان «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌هو با گذر احتمالی از بیش از مرز ۱۰ میلیون دلار فروش در این تعطیلات آخر هفته آمریکای شمالی، می‌تواند وزن خود در رقابت‌های اسکار پیش‌رو را بیش از پیش سنگین کند.

«پارازیت» که پیش از این در ماه می، نخل طلای فستیوال بین‌المللی فیلم کن فرانسه را از آن خود کرده است، اکران عمومی خود را از ۱۱ اکتبر در سینماهای آمریکا و کانادا آغاز کرده و تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است. فروش جهانی این اثر اجتماعی نیز از ۱۰۲ میلیون دلار فراتر رفته است.

بر اساس تخمین ناظران، با توجه به اختصاص ۱۴۲ سالن دیگر به نمایش «انگل» و رسیدن مجموعه مراکز نمایش‌دهنده آن به ۶۰۳ سالن، پتانسیل مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی در این آخر هفته، به رقم ۱۰ میلیون دلار رسیده است.

این تخمین اگر به درستی اتفاق بیفتد، «انگل» با پشت سر گذاشتن کمدی مکزیکی «NoManches Frida2» با رکورد کلی ۹.۲۷ میلیون دلار، به پرفروش‌ترین فیلم خارجی امسال باکس‌آفیس آمریکای شمالی بدل خواهد شد.

پال درگارابدیان تحلیل‌گر ارشد کمپانی Comscoreدر این باره عقیده دارد: «انگل» از روز اول رونمایی خود موجی از علاقه به خود را ایجاد کرده و یکی از هیجان‌انگیزترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین فیلم‌های سال است. دیدن این فیلم امری واجب و ضروری است.

فارغ از بحث باکس‌آفیس، «انگل» با این سطح از استقبالی که از سوی منتقدان و مخاطبان واقع شده، به یکی از معدود فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبانی بدل شده است که در بخش‌های مختلف مراسم جوایز اسکار شانس ورود دارد و حتی نامزدی در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را چندان دور از دسترس خود نمی‌بیند.

در «انگل» سونگ کانگ هو، لی سون کیون، چو یئو جیونگ، چوی وو شیک و پارک سو دم بازی می کنندو داستان آن درباره مرد جوانی از یک خانواده فقیر است که به دختر خانواده ثروتمندی به صورت خصوصی درس می‌دهد؛ امری که به باز شدن پای خانواده معلم فقیر به خانه این خانواده پول‌دار می‌انجامد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است