رومن پولانسکی دوباره به تجاوز متهم شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، رومن پولانسکی کارگردان صاحب‌نام سینما دوباره و این بار از سوی یک بازیگر فرانسوی به تجاوز متهم شد.

بر اساس گزارشی که روز جمعه ۸ نوامبر در روزنامه «له پاریسین» چاپ شده است، بازیگری فرانسوی به نام والنتین مونیر، رومن پولانسکی را به تجاوز به خود در سال ۱۹۷۵ میلادی متهم کرده است. صحت ادعای تجاوز به مونیر که در آن زمان ۱۸ سال داشته است توسط منابع متعدد این روزنامه تایید شده است.

مونیر داستان خود را اینطور نقل کرد است که: من در سال ۱۹۷۵ توسط رومن پولانسکی مورد تجاوز واقع شدم. من هیچگونه ارتباط شخصی و یا حرفه‌ای با او نداشتم و خیلی کم او را می‌شناختم. این ماجرا نه در هیاهوی مهمانی و سایه موادمخدر یا الکل که بعد از یک جلسه اسکی در اقامتگاهی در گشتاد آلمان رخ داد و مصداق بارز خشونت جنسی بود. او من را کتک زد و لباس‌هایم را پاره کرد تا زمانی که تسلیم شده و مجبور به انجام کارهایی برخلاف میل خود شدم. من در آن زمان تازه ۱۸ سالم شده بود.

در بیانیه‌ای که وکیل رومن پولانسکی به روزنامه پاریسین داده، آمده است: رومن پولانسکی قویا تمامی اتهامات را رد می‌کند. این اتهامی مربوط به ۴۰ سال پیش است که هیچگاه در تمامی این سالیان دراز نه درمحضر سیستم قضایی مطرح شده و نه به آقای پولانسکی گفته شده بوده است. با این شرایط من قویا علیه انتشار این مطالب و اتهامات، آن هم در آستانه اکران فیلم «افسر و جاسوس»، خواهم ایستاد.

مونیر در ادامه مطلب مفصل خود در پاریسین، آخرین ساخته پولانسکی یعنی درام «افسر و جاسوس» را زیر سوال می‌برد؛ فیلمی درباره آلفرد دریفوس، افسر یهودی ارتش فرانسه که در سال ۱۹۸۴ به ناحق در دادگاه به اتهام خیانت و جاسوسی برای آلمان‌ها به حبس محکوم گشت و از کار در ارتش برکنار شد. مونیر مدعی شد که پولانسکی با ساخت این فیلم قصد دارد گذشته خود را رنگ کند.

او گفت: جدا از عالم هنر و هنرمند، ما در طول سالیان گذشته دیده‌ایم که پولانسکی قصد داشته است با ساخت فیلم‌های گوناگون بر گذشته خودش و کارهایی که انجام داده است سرپوش گذاشته و آن را به سرگذشت شخصیت آخرین اثرش یعنی دریفوس شبیه کند. او می‌خواهد خود را قربانی دروغ‌های‌ سیستم قضایی و رسانه‌ها جلوه دهد، حال آنکه پولانسکی قربانی هیچکسی نیست جز خودش و من دیگر نمی‌توانم در این باره سکوت کنم.

مونیر اینطور ادامه داد که بعد از آن ماجرا تا مدت‌ها در شوک و احساس ناتوانی بوده و سعی داشته است ماجرا را برای خودش انکار کند، اما بعد از آن که پولانسکی در سال ۲۰۰۹ در زوریخ به درخواست دادگستری آمریکا دستگیر شد، داغ آن واقعه دوباره برایش تازه شده است.

رومن پولانسکی در سال ۱۹۷۷ و بعد از آنکه در آمریکا به اتهام رابطه جنسی با افرادی زیر سن قانونی تحت تعقیب قرار گرفت، به فرانسه گریخته و در آنجا پناه گرفت. ماجراهای مربوط به او بعد از اوج‌گیری کمپین ‌#MeTooدوباره در کانون توجهات قرار گرفت.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/