کتاب «درآمدی بر فقه اخلاق» در «چراغ مطالعه» واکاوی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبا، برنامه «چراغ مطالعه» در دومین قسمت از برنامه که روز شنبه 18 آبان ماه ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود، میزبان حجت الاسلام امیر غنوی استاد اخلاق و مولف کتاب «درآمدی بر فقه اخلاق» است و در مورد این کتاب و بازشناسی معنای فقه در عنوان آن به گفتگو خواهد نشست.

حجت الاسلام امیر غنوی استاد و پژوهشگر اخلاق پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف به پایان برده است. سال 1371 مقطع فوق لیسانس را در رشته حقوق سپری کرده و سپس مشغول تحصیلات حوزوی می‌شود. چاپ مقالاتی در حوزه اخلاق و تالیف قریب به 10 کتاب در زمینه اخلاق و پژوهش‌های اخلاقی حاصل چند دهه فعالیت فکری و پژهشی حجت الاسلام غنوی بوده است.

از جمله کتاب‌های حجت الاسلام امیر غنوی می‌توان به «تربیت از فرادست»، «درآمدی بر فقه اخلاق»، «سلوک اخلاقی در طرح‌های روایی» اشاره کرد. «درآمدی بر فقه اخلاق» نام یک جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که امیر غنوی در راستای پژوهش‌های ساختارمند در زمینه اخلاق اسلامیِ برآمده از آیات و روایات تدوین کرده است.

«چراغ مطالعه» در هر قسمت از فصل نخست خود، میزبان یکی از نویسندگان ایرانی خواهد بود و با آن‌ها درباره‌ کتاب‌هایشان به گفتگو خواهد نشست.

کوروش علیانی نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفتگوها را برعهده دارد.

«چراغ مطالعه» در 20 قسمت به تهیه کنندگی مرتضی روحانی و علی خواجه در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است.

بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/