شیرین قره‌داغی: «خانم و آقای فلانی» قسمتی از سه‌گانه‌‌ام است/ شرطِ بلیت‌فروشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲
جشنواره فیلم کوتاه تهران در آینه صبا-12

شیرین قره‌داغی: «خانم و آقای فلانی» قسمتی از سه‌گانه‌‌ام است/ شرطِ بلیت‌فروشی

شیرین قره داغی که با فیلم «خانم و آقای فلانی» در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره ویژگی های اثرش توضیح داد.

شیرین قره داغی

شیرین قره داغی کارگردان «خانم و آقای فلانی» که در بخش داستانی سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: هدف من سه گانه‌ای است که دو قسمت آن ساخته و سومی را هم خواهم ساخت. قسمت اول آن مستند «مامان فریده و بابا حسین» بود که سال ۹۵ آن را ساختم و برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد و بعد از آن به جشنواره‌های دیگر هم فرستادم که موضوع آن درباره زندگی خودم و پدربزرگ و مادر بزرگم بود.

وی ادامه داد: وقتی پس از نمایش فیلم بازخوردها را دیدم به این فکر افتادم که سه گانه را بسازم و چون پدربزرگ و مادربزرگم فوت کردند تصمیم گرفتم یک فیلم بسازم و زندگی اقتصادی بازنشستگی این زوج را نشان بدهم و داستان آن از این قرار است که این زوج وسط ماه پول بازنشستگی‌شان تمام شده و باید تا آخر ماه سر کنند. قسمت سوم این سه گانه هم یک فیلم سینمایی خواهد بود که به چهل سالگی باباحسین می‌پردازد.

قره داغی درباره دلیل ساخت این سه گانه توضیح داد: قصه جذابی برای خود من بود و وقتی بازخوردها و تاثیرپذیری ها را دیدم تصمیم به ساخت سه گانه گرفتم.

این فیلمساز در بخش دیگر صحبت هایش درباره مکان جشنواره فیلم کوتاه تهران که یکی از مشکل‌های جشنواره به شمار می‌رود نیز بیان کرد: به نظر من پردیس ملت به دلیل داشتن فضا و سالن‌های بزرگتر مکان بهتری نسبت به چهارسو و… است. مشکل دسترسی به پردیس ملت وجود دارد که انجمن سینمای جوانان تصمیم گرفته است سرویس‌هایی برای رفت و آمد قرار بدهد. در کل بسیاری از پردیس‌های ما مناسب برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نیستند چون این جشنواره مخاطب زیادی دارد، زمان آن یک هفته بیشتر نیست و سانس‌های آن هم کم است.

وی درباره نحوه ارایه فیلم‌ها که برخلاف سال گذشته امسال بلیتی خواهد بود، مطرح کرد: یکی از مشکلات امسال ما همین اتفاق است زیرا در حال حاضر تعداد بلیت کافی برای عوامل وجود ندارد. شاید این اتفاق به نظم جشنواره کمک کند اما اگر این هزینه بلیت‌ها به خود فیلمسازها داده شود بهتر است در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید

شیرین برق‌نورد: «پنهان» از دیوارهای پنهان حرف می‌زند/ بلیت‌فروشی ضروری بود

دلاور دوستانیان: پردیس چارسو انتخاب بهتری است/ حلزون‌ها در راهِ جشنواره

زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد

مهدی فردقادری: «لذت‌های گناه آلود» بهترین تجربه‌ام است/ نه به بلیت رایگان

غزاله رضوی: مردم‌نگاری مرا به سوژه‌ام رساند/ عشق پیرمرد ۸۰ ساله به دختر جوان

محمدرضا وطن‌دوست: «لِسِک» قسمت دوم از یک سه‌گانه است

بهناز زحمتکش: «کمدی الهی» از دوری انسان از دنیای واقعی می‌گوید/ اما و اگر بلیت‌فروشی

سعید نجاتی: «دابُر» از یک تابو می‌گوید/ بلیت‌فروشی باعث نظم است

زیور حجتی: «گلوله‌های تعمید» از مواجهه انسان با خودش می‌گوید

محسن سخا: ماجراهای یک سنجاب در «کارواش»/ کاخ جشنواره نیاز داریم

فریما خلیلی: «درخت سفید» به کودک همسری می‌پردازد/ موافقت با پردیس ملت

قره داغی در پایان درباره کارهای آینده خود گفت: قسمت سوم این سه گانه که یک فیلم سینمایی است در حال نگارش و تقریبا در حال تمام شدن است. در کنار آن یک فیلمنامه فیلم کوتاه هم دارم که امیدوارم بتوانم آن را بسازم.

عوامل فیلم کوتاه «خانم و آقای فلانی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: شیرین قره داغی، تهیه کننده: حسین کاکاوند، بازیگران: مینا جعفرزاده، علی مقصودی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، دستیاران: هادی منوچهر پناه، علی منوچهر پناه، امیرحسین عظیمی، صدابردار: هادی معنوی پور، دستیار صدا: محمدرضا (رسا) محمدی، طراح صحنه: فرحناز نادری، دستیار صحنه: میلاد آجودانی، تدوین، اصلاح رنگ و جلوه‌های بصری: بنیامین قچاق، طراحی و ترکیب صدا: علی دوستی، موسیقی: بهداد بشیری پور، گریم: زهرا شیخلانی، منشی صحنه و دستیاراول کارگردان: فرناز زارعیان، مدیر تولید: حامد جعفری، تدارکات: رضا زنگنه، عکاس: معصومه صالح بیگی، طراح پوستر: میدیا کیاست، تیزر: هانی سلمانی.

فیلم «خانم و آقای فلانی» روز یکشنبه ۱۹ آبان ساعت ۲۱ در سالن‌های یک و دو در پردیس سینمای ملت اکران می‌شود. همچنین نمایش دوم این فیلم روز چهارشنبه ۲۲ آبان در سالن ۲ ساعت ۱۶.۳۰ خواهد بود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

شیرین قره داغی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000