«اعظم» اثری ضدجنگ است/ برای این نمایش سختی بسیار کشیدیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸
امیر نصیری در گفتگو با صبا:

«اعظم» اثری ضدجنگ است/ برای این نمایش سختی بسیار کشیدیم

کارگردان نمایش «حنانه» که در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد درباره لزوم حمایت بیشتر از آثار این جشنواره صحبت کرد.

امیر نصیری کارگردان نمایش «اعظم» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره مضمون کار خود در بخش مسابقه نمایش های کوتاه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر عنوان کرد: ایده این کار از چندین سال پیش وجود داشت و در این مدت زمان آن را تکمیل و گسترش داده ام. موضوع این نمایش را می توانم در کلمه ضدجنگ و هر چیز که زندگی و جوانی را بگیرد، خلاصه کنم.

این کارگردان درباره طراحی صحنه و لباس نمایشش گفت: طراحی لباس ها به صورتی است که نشانی از دهه ۶۰ دارد و هر کدام از این لباس ها نمادی از چیزی هستند. طراحی صحنه و دکور هم ساده انجام شده و فضای آن طوری است که تعدادی طناب از سمت راست به چپ صحنه کشیده شده است. البته طراحی صحنه این نمایش به ظاهر سبک است وگرنه هزینه ای که برای خود من داشت سنگین بود.

کارگردان تئاتر «اعظم» درمورد چالش هایی که با آن ها رو به رو بوده است تا نمایش را به جشنواره برساند، گفت: چالش ها کم نبوده اند چه از حمایت نشدن ها و چه از درست کردن دکور با دست خالی. ما برای این نمایش سختی های بسیاری کشیده ایم و البته در آخر جواب داد زیرا توانستیم در بخش مسابقه جشنواره حضور پیدا کنیم.

نصیری در پایان سخنان خود توضیح داد: هزینه های من برای رفت و برگشت به جشنواره و طراحی صحنه مبلغی بالاتر شده است آنهم در شرایطی که از خرید بسیاری از چیزها صرف نظر کردیم و از بعضی هزینه ها کاستیم.

بیشتر بخوانید

«غراب شیطان» در کمین دریانوردان/ جشنواره‌ها امید تئاتر شهرستان هستند

«حنانه» از شجاعت مردم در دفاع‌مقدس می‌گوید/ حمایت‌ها کافی نیست

آثار جشنواره تئاتر فتح خرمشهر امکان اجرای عموم بگیرند/ زندگی در دل «رمان سم‌پاشی»

عوامل این تئاتر عبارتند از نویسنده، کارگردان و بازیگر: امیر نصیری، سرپرست گروه: حمید رضا راوش، دستیار کارگردان: علیرضا ربانی زاده، مشاورین کارگردان: مجتبی راوش،سعید راسخی پور، مدیر صحنه: محمد مهبودی، طراح صحنه،لباس،نور و موسیقی: امیر نصیری، عکاس: سید احسان دیده ور، طراح پوستر و بروشور: علیرضا بازیار، عوامل فنی: سعید مشی، علی جنگی، محمد امین عفیفیان، یحیی نصیری، مشاور امور فنی: حامد نمازی فرد.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان در حال برگزاری است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است