لوح یادبود به فرزند علی تجویدی اهدا شد/ جشن تولد ۱۰۰ سالگی استاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۷
در تالار وحدت

لوح یادبود به فرزند علی تجویدی اهدا شد/ جشن تولد ۱۰۰ سالگی استاد

نکوداشت صدمین سالروز تولد علی تجویدی آهنگساز و نوازنده فقید دیشب پنجشنبه 16 آبان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، شب گذشته پنجشنبه ۱۶ آبان ماه مراسم نکوداشت صدمین سالروز تولد علی تجویدی آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایران با حضور فرزند وی زهرا تجویدی و جمعی از هنرمندان شاخص و پیشکسوت موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

در قسمت اول این مراسم، کلیپی درباره زندگی و آثار علی تجویدی پخش شد. در این کلیپ زهرا تجویدی درباره زندگی پدرش صحبت کرد. در ادامه این کلیپ شاگردان و همکاران علی تجویدی مانند اکبر گلپایگانی خواننده و مدرس آواز، فرهاد فخرالدینی آهنگساز و اولین رهبر ارکستر ملی ایران، فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر و… درباره نحوه آشنایی و خاطرات خود با تجویدی سخن گفتند.

در بخش بعدی مراسم نکوداشت علی تجویدی، بداهه‌نوازی تنبک و ویلن توسط داود یاسری و روزبه کلانتر به یاد این استاد فقید اجرا شد.

بعد از این بداهه نوازی، بخش دوم کلیپ و ادامه سخنان دوستان و همکاران علی تجویدی پخش شد.

بخش بعدی مراسم به بداهه‌نوازی پیانو بر اساس آثار زنده‌یاد علی تجویدی توسط بردیا صدرنوری مدیریت موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» اختصاص یافت و این نوازنده برای اجرا روی صحنه آمد.

در قسمتی از برنامه، صدای غلامحسین بنان که در اجرایی خصوصی قطعه «صبرم عطا کن» با آهنگسازی زنده یاد تجویدی و ترانه‌ای از بیژن ترقی را اجرا کرده بود، در سالن پخش شد و با استقبال حاضران مواجه شد.

قسمت اصلی این مراسم یعنی تقدیم لوح یادمان به خانواده این هنرمند فقید با حضور هنرمند پیشکسوت فرهاد فخرالدینی، بردیا صدرنوری و ناصر ایزدی روی صحنه تالار وحدت برگزار شد که زهرا تجویدی به نمایندگی از خانواده روی صحنه آمد تا لوح یادمان موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» به او اهدا شود.

تجویدی بعد از دریافت این لوح گفت: تا به حال برنامه های زیادی برای بزرگداشت پدرم برگزار شده است، اما این مراسم به دلیل متنوع بودنش، بسیار متفاوت‌ بود و در اینجا از عوامل دست‌اندرکار این مراسم تشکر می‌کنم.

تیزر ششمین جشنواره و جایزه «همایون خرم» با نام «نوای خرم» نیز در قسمت‌های پایانی این مراسم پخش شد و مجری برنامه توضیحاتی درباره این جشنواره ارایه داد.

در پایان «ارکستر ملی مهر» به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی محمد صرفه‌جو روی صحنه آمدند تا چند اثر از هنرمند پیشکسوت علی تجویدی را اجرا کنند.

مراسم نکوداشت صدمین سالروز تولد علی تجویدی به همت موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار شد.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است