«سرطان سکوت» از ۸ سال مقاومت می‌گوید/ نیاز شهرستان‌ها به جشنواره هنری | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
مجید احمدی به صبا گفت:

«سرطان سکوت» از ۸ سال مقاومت می‌گوید/ نیاز شهرستان‌ها به جشنواره هنری

مجید احمدی نمایش «سرطان سکوت» را در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر روی صحنه می برد.

مجید احمدی کارگردان نمایش «سرطان سکوت» که در بخش مسابقه نمایش های کوتاه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: این نمایش از دغدغه های ما بوده و کاری را خواستیم انجام دهیم که مردم بیشتر با ماجرای مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی آشنا بشوند.

وی افزود: داستان این نمایش درباره مردی است که در خانه ای گیر کرده است که ساکنان آن کشته شده اند و در این بین تنها یک بچه زنده است که افسری از دشمن قصد کشتن او را دارد که در ادامه باقی داستان روایت می شود.

احمدی درباره چالش هایی این نمایش اظهار کرد: متن این کار برشی از نمایش دیگر من بوده است و این کار را سخت تر می کرد ولی این نمایش برای جشنواره روی صحنه می رود و قبلا نیز اجرا نشده است.

این کارگردان در ادامه با اشاره به کیفیت اجراها در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر بیان کرد: نمایش ها بد نبود البته بسیار خوب هم نبودند. هر چند فضا آن قدر شلوغ بود که نتوانستم کارهای دیگر را در جشنواره دنبال کنم و همچنین امسال این جشنواره جای این را دارد که بهتر از دوره های قبلی عمل کند.

بیشتر بخوانید

«غراب شیطان» در کمین دریانوردان/ جشنواره‌ها امید تئاتر شهرستان هستند

«حنانه» از شجاعت مردم در دفاع‌مقدس می‌گوید/ حمایت‌ها کافی نیست

آثار جشنواره تئاتر فتح خرمشهر امکان اجرای عموم بگیرند/ زندگی در دل «رمان سم‌پاشی»

«اعظم» اثری ضدجنگ است/ برای این نمایش سختی بسیار کشیدیم

این کارگردان درباره توقعات و انتظارات خود از این جشنواره گفت: اینکه جشنواره ملی فتح خرمشهر در پایتخت برگزار نمی شود خوب است چرا که شهرستان ها این نیاز را دارند که جشنواره فرهنگی هنری داشته باشند. همچنین موضوع دیگری که وجود دارد این است که از نظر مالی این جشنواره سودی برای ما نداشته است و تمامی این کار به خاطر علاقه به کارمان و مردم بوده است.

وی با بیان این که تلاش های حمیدرضا آذرنگ دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به من انرژی می داد، تصریح کرد:  اگر این نمایش برای جشنواره ای دیگر یا شهر دیگری بود، از اجرای این نمایش منصرف می شدم، چون نمایش کوتاه است و خود ما نیز هزینه زیادی نکردیم.

عوامل تئاتر «سرطان سکوت» عبارتند از: نویسنده: محسن عظیمی، سرپرست گروه: نعمت الله اسدی مرام، طراح صحنه و لباس: مجید احمدی، آهنگساز: عبدل رضا غلامی، طراح نور: یونس رستمی، طراح آفیش و بروشور: یونس رستمی، دستیار کارگردان: پژمان آقایی، منشی و مدیر صحنه: حسن ابدالی، بازیگران: مجید احمدی، علی چناری.

 

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان در حال برگزاری است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000