بیشتر بودجه فیلم‌ها صرف دستمزد بازیگران می‌شود/ تجربه حضور در «عروسی مردم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۳
عبدالله اسکندری در گفتگو با صبا:

بیشتر بودجه فیلم‌ها صرف دستمزد بازیگران می‌شود/ تجربه حضور در «عروسی مردم»

عبدالله اسکندری درباره همکاری خود با فیلم «عروسی مردم» ساخته مجید توکلی و وضعیت چهره پردازی در سینما سخن گفت.

عبدالله اسکندری یکی از چهره پردازان باسابقه سینما که طراحی چهره پردازی فیلم سینمایی «عروسی مردم» با نام قبلی «جشنی دو میلیون» به کارگردانی مجید توکلی را برعهده داشته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این فیلم گفت: این فیلم ژانر خاص خودش را دارد و همین مساله باعث می شود که نتوان پیش‌بینی کرد که کار چه نتیجه‌ای خواهد داشت اما امیدوارم بهترین اتفاق‌ها برای این فیلم بیفتد.

این هنرمند پیشکسوت در توضیح بیشتر صحبت هایش بیان کرد: وضعیت یک فیلم خیلی بستگی به توجه تماشاگر دارد و در وضعیت کنونی که خیلی معلوم نیست مخاطب دقیقا چه می‌خواهد و ذایقه‌ها عوض شده کار برای درام‌های اجتماعی سخت‌تر شده است. این روزها مخاطب به سینما می‌آید تا دو ساعت بخندد و با این حساب بُرد با فیلم‌های کمدی است.

برنده ۶ سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی از جشنواره فیلم فجر درباره وضعیت گریم در سینما و تلویزیون ایران مطرح کرد: گریم و چهره‌پردازی در کشور وضعیت چندان مناسبی ندارد زیرا دوستان بودجه جمع می‌کنند تا به بازیگران بدهند و توجه کمتری به گریم و گروه‌های دیگر دارند.

وی با انتقاد از اینکه در بعضی کارها راغب نیستند گریمور حرفه‌ای بیاورند زیرا می خواهند پول کمتری بپردازند، تاکید کرد: در چنین شرایطی مشخص است که خروجی کار چه می‌شود! طرف دیگر قضیه این است که گریمور کاربلد است اما تقصیر و ایراد کار جایی دیگر است مثلا اتفاقی که در سریال «ستایش» رخ داد. اتفاقا گریمور این کار حرفه‌ای بود و مشکل جایی دیگر بود.

به گفته وی، توجه بیش از حد به یک یا چند گروه در روند تولید یک اثر تصویری بر نتیجه گروه‌های دیگر سایه می‌اندازد.

اسکندری در پایان درباره کارهای آینده خود نیز توضیح داد: در حال حاضر دو سناریو در دست دارم که یکی از آن‌ها فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و دیگری یک فیلم سینمایی به کارگردانی علیرضا امینی است.

«عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است