«حنانه» از شجاعت مردم در دفاع‌مقدس می‌گوید/ حمایت‌ها کافی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
علی روحی در گفتگو با صبا:

«حنانه» از شجاعت مردم در دفاع‌مقدس می‌گوید/ حمایت‌ها کافی نیست

کارگردان نمایش «حنانه» که در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد درباره برگزاری جشنواره ها در شهرستان ها صحبت کرد.

علی روحی کارگردان نمایش «حنانه» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره نمایش خود که در بخش مسابقه صحنه ای جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد، توضیح داد: نمایش من موضوعی ملی دارد و از نمایش های برگزیده برای جشنواره با موضوعات عدالت خواهی و اجتماعی است که شجاعت مردم را در مناطقی چون خرمشهر و آبادان در هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد و تلاش من بر این بوده است که از لحاظ کیفی درخور شهرمان مشهد باشد که از آنجا به جشنواره آمده ایم.

این کارگردان درباره طراحی صحنه و لباس نمایش «حنانه» نیز توضیح داد: طراحی لباس ها رئال است و برای بخشی از صحنه که به مناطق جنوبی کشور اشاره دارد لباس های محلی جنوبی استفاده شده است.

وی در مورد حمایت هایی که نیاز داشته است تا این نمایش را اجرا کند، گفت: متاسفانه حمایت چندانی از طرف مسئولان ذی ربط اتفاق نیفتاده است البته گفته اند در زمان رفت و برگشت به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر هزینه هایی داده می شود ولی در حال حاضر شرایط به طوری است که این مبلغ برای هزینه رفت و آمد هم کافی نیست و من باید خود هم هزینه کنم.

روحی درباره کیفیت نمایش های پذیرفته شده در جشنواره امسال نیز اظهار کرد: امیدوارم کارها نسبت به سال های قبل کیفیت بهتری داشته باشند البته کارهایی که در جدول انتخاب شدند خوب بودند و همچنین با حضور حمیدرضا آذرنگ به عنوان دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی اتفاقات خوبی می افتد اگرچه خوب دیده شدن اجراها بستگی به حضور مردم دارد و بعد باید دید مردم با رضایت از سالن بیرون می روند یا نه.

بیشتر بخوانید

«غراب شیطان» در کمین دریانوردان/ جشنواره‌ها امید تئاتر شهرستان هستند

کارگردان تئاتر «حنانه» با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها جشنواره ها بهتر از پایتخت برگزار می شوند، عنوان کرد: مراکز استان ها چه از نظر کیفی و کمی و چه از لحاظ امکاناتی که دارند شایسته برگزاری جشنواره ها هستند همانطور که می بینیم در خوزستان جشنواره های مختلفی برگزار می شود و موفق هم هستند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدوارم با توجه به پیشینه خوبی که خوزستان دارد و همینطور که من پارسال در جشنوره تئاتر اهواز هم شرکت کردم، جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیز به خوبی برگزار شود اما مشکلات اقتصادی دامن گیر این جشنواره ها شده است که باعث می شود از کیفیت آنها کاسته شود که اگر این مشکلات حل نشوند اختلال های زیادی به وجود می آید چه برای برگزارکننده و چه برای عموم مردم.

عوامل تئاتر «حنانه» عبارتند از نویسنده: احسان روحی، آهنگساز: مهدی حسنی، دستیار کارگردان: حمید ابری، گرافیک: سروش حیدری، بازیگران: سعید صادقی، پرستش سلطانی، نسرین ذبیحی، علیرضا ضیا چمنی.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از ۱۵ تا ۱۹ آبان در حال برگزاری است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است