دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون تهران تعمیر و نوسازی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۸

دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون تهران تعمیر و نوسازی شد

مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ ۱۲ و ۳۵ کانون پس از تعمیر، تجهیز و نوسازی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ ۱۲ و ۳۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران پس از تعمیر، تجهیز و نوسازی روز ۱۴ آبان ۱۳۹۸ با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بازگشایی شد.

مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران در این آیین گفت: در نزدیک به یک سال اخیر ۲۲ مرکز فرهنگی‌هنری در طرح نوسازی و تجهیز قرار گرفت و بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این مهم اختصاص یافت و امروز این دو مرکز به‌شکل نمادین بازگشایی شد تا فعالیت این مراکز از سر گرفته شود.

امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز در سخنان کوتاهی در آیین بازگشایی دو مرکز کانون تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، حفظ و نگهداری ساختمان‌ها و امکانات کانون را از موضوع‌های مهم و ضرورت‌ها دانست.

وی هم‌چنین با بیان این‌که بسیاری از شخصیت‌ها و افراد فرهیخته کشور در زمان کودکی و نوجوانی عضو مراکز کانون بوده‌اند و هرجا صحبت می‌کنند بهترین خاطرات خود از آن دوران را فعالیت در این مراکز می‌دانند، افزود: کانون از گذشته تاکنون در کنار نظام آموزش رسمی کشور تلاش کرده تا در زمینه‌ی مهارت‌آموزی و رشد و پرورش فکری بچه‌ها فعالیت کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد روند نگهداری و تعمیر و تجهیز مراکز کانون ادامه داشته باشد تا بتوانیم خدمات فرهنگی این مجموعه را در فضاهای بهتری به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم.

مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۲ کانون تهران از مراکز قدیمی است که از سال ۱۳۴۵ در فضایی به مساحت۱۶۰ متر مربع در منطقه‌ فلاح بنا شده است و از خرداد ۱۳۹۸ به منظور ایمن‌سازی، تعمیر و تجهیز کامل فعالیت خود را تعطیل کرد و پس از بازسازی، به امکانات بهتری در حوزه‌ فضاهای فیزیکی و نرم‌افزاری تجهیز شد.

هم‌چنین مرکز شماره ۳۵ کانون در منطقه‌ خانی‌آبادنو که از سال ۱۳۶۶ راه‌اندازی شده است نیز از مرداد ۱۳۹۸ در دست تعمیر قرار گرفت و به صورت کامل نوسازی شد تا از این پس اعضای این مرکز بتوانند در فضای مناسب‌تری به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بپردازند.

ایجاد فضاهای کارگاهی، گود قصه‌گویی، نوسازی تجهیزات الکترونیکی و روشنایی، تعبیه فضای ویژه‌ی خانواده‌ها، مناسب‌سازی مخزن کتاب و ملزومات مرکز، رنگ‌آمیزی تمامی فضاها و… از جمله فعالیت‌هایی است که به منظور زیباسازی و تجهیز این مراکز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است