مراقب این تاکسی باشید/ «بی کرایه» برداشتی از نمونه خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
محمد نادری با صبا مطرح کرد:

مراقب این تاکسی باشید/ «بی کرایه» برداشتی از نمونه خارجی

مجری مسابقه «بی کرایه» که از شبکه نسیم پخش می شود از دلایل اجرای این مسابقه و فضای آن سخن گفت.

محمد نادری بازیگر تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود به عنوان مجری در مسابقه «بی کرایه» به تهیه کنندگی آرش گودرزی که از ۱۱ آبان ماه روی آنتن شبکه نسیم رفته است، توضیح داد: اولین دلیلی که باعث شد پیشنهاد اجرای این مسابقه را بپذیرم این است که می خواستم فضای اجرا را تجربه کنم و متفاوت بودن این مسابقه از دیگر دلایل من برای اجرای آن بود.

وی ادامه داد: مسابقه «بی کرایه» در واقع برداشتی از یک نمونه آمریکایی است که من نسخه خارجی آن را دیدم و متوجه شدم فضای آن از فضای خشک و عمدتا روتین برنامه های استودیویی خارج است. از دیگر جذابیت های این مسابقه برای من دیدن آدم ها از قشرهای مختلف و ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه با آنها و واکنش آن ها نسبت به اتفاقاتی که در طول مسابقه رخ می داد، بود.

مجری «بی کرایه» درباره روند اجرای مسابقه تشریح کرد: سازوکار اصلی این مسابقه به گونه ای است که مسافرانی سوار تاکسی می شوند و تا زمانی که به مقصد برسند از آنها سوالاتی پرسیده می شود و بابت جواب های درست خود جایزه ای هم دریافت می کنند. همان گونه که از اسم مسابقه پیداست مسافران برای رسیدن به مقصد کرایه ای پرداخت نمی کنند. همچنین سوالات طرح شده در حوزه اطلاعات عمومی است و میزان سختی آن از کم به زیاد طراحی شده است. همچنین جایزه این مسابقه به صورت پول نقد است و مسافران زمانی که به مقصد می رسند جایزه خود را دریافت می کنند که یکی از نقاط قوت این مسابقه است.

سوار شدن اتفاقی به تاکسی و مسابقه دادن

وی افزود: سوار شدن افراد به تاکسی بر اساس شانس آن ها بود و مانند مسابقه های دیگر سامانه ای برای ثبت نام نداشتیم چراکه ما در خیابان های تهران می چرخیدیم و مسافرانی را که منتظر تاکسی بودند، سوار می کردیم. البته در سوار کردن افراد نیز محدودیت هایی داشتیم اول آنکه تمایل مسافران برای ما مهم بوده که علاقه دارند چهره آن ها از تلویزیون پخش شود یا نه و دوم آنکه پوشش افراد مهم بود زیرا مسابقه روی آنتن تلویزیون می رود و باید به گونه ای باشد که محدودیت پخش نداشته باشم البته این موضوع کمی دست و پای ما را می بست.

نادری در ادامه اظهار کرد: علاوه بر رویه ای که قرار بود بر اساس آن مسابقه را پیش ببریم برخی ایده ها هم در هنگام ضبط «بی کرایه» به وجود آمد که می توان آن ها را از ویژگی های مثبت کار دانست. به عنوان مثال متوجه شدم هرچه قدر بخش گپ و گفت پررنگ تر باشد و معاشرتی با مسافران صورت بگیرد یعنی آنکه شرکت کنندگان را در حدی بشناسیم که بدانیم شغل آنها چیست، به کجا و برای انجام چه کاری می روند به ما کمک می کند که صرفا از یک مسابقه ساده که فقط سوال و جواب می کند، دربیاید و به مسابقه پر هیجانی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه این شکل از مسابقه ایجاب می کرد که فردی شناخته شده به عنوان مجری برای آن انتخاب شود، اظهار کرد: یک بخشی از جذابیت مسابقه به واسطه این است که کسانی که در کنار خیابان منتظر تاکسی هستند که با آن به مقصد برسند اگر در این تاکسی با بازیگری مواجه شوند که از او خاطره دارند یا برنامه هایش را دیده اند، هیجان انگیز است و شاید احساس نزدیک تری با بایگران داشته باشند که ممکن است این هیجان و جذابیت در مواجهه با مجری ناشناخته رخ ندهد. دوم آنکه اگر مجری شناخته شده هم اجرای این مسابقه را برعهده می گرفت شاید فضای مسابقه رسمی می شد اما قرار بر این بود که فضای «بی کرایه» صمیمی باشد و از حالت رسمی و معمول خارج شود.

مجری مسابقه «بی کرایه» در پایان مطرح کرد: «بی کرایه» یک مسابقه ۳۰ قسمتی است که کل قسمت های آن ضبط شده است و ساخت فصل دوم آن بستگی به میزان استقبال مخاطبان از این مسابقه دارد که امیدوارم اتفاقات خوبی برای مسابقه رخ بدهد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است