مرور آثار امینی‌تیرانی و لک‌زاده در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بخش «مرور آثار» به منظور ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات فیلمسازان در جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود. امسال در این بخش منتخبی از آثار امینی‌تیرانی و لک‌زاده نمایش داده خواهد شد.

مسعود امینی‌تیرانی، در سال 1364 وارد انجمن سینمای جوانان ایران شد و تا سال 1368 اولین آموزش‌ها و تجربه‌های سینما را با ساخت چهار فیلم کوتاه داستانی 8 میلیمتری آغاز کرد. وی فارغ‌التحصل رشته‌ سینما از دانشکده‌ سینما تأتر دانشگاه هنر تهران است و چهار فیلم داستانی دیگر به نام «شب»، «داوود»، «یونس»، «این راه همیشه بود» را کارگردانی کرد. امینی‌تیرانی از سال 1378 به شکل جدی به مستند روی آورد که نتیجه‌ این سال‌ها کارگردانی فیلم‌های کوتاه و بلند مستندی چون «زارچ»، «فیروزآباد»، «هزار و یک روز»، «در جستجوی گوهر شب چراغ»، «خاک حافظه»، «ملالی نیست»، «دور مشو» و چند مجموعه‌ تلویزیونی مستند را می‌توان نام برد. این سینماگر علاوه بر کارگردانی، مدیریت فیلم‌برداری بیش از 30 فیلم کوتاه و بلند سینمایی و مستند را برعهده داشته است. وی مدرس رشته‌های سینمایی و برای بیش از چهار دوره عضو هیأت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران بوده و اکنون عضو هیأت رئیسه انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران در خانه سینما است.

کریم لک‌زاده، فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما بوده و نویسندگی و کارگردانی 10 فیلم کوتاه همچنین دو فیلم بلند داستانی را در کارنامه دارد. دریافت جوایزی  چون تندیس بهترین بازیگری جشنواره فیلم پروین اعتصامی، جایزه هیأت ویژه داوران از جشنواره فرایبورگ سوئیس، جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین تدوین از هفدهمین جشن خانه سینما، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بیروت و بهترین کارگردانی از جشنواره اورسیای روسیه، از موفقیت‌های لک‌زاده در این عرصه به شمار می‌رود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 18 تا 24 آبان‌ماه در پردیس سینماگالری ملت برگزار خواهد شد.

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره از طریق سایت «سینماتیکت» از روز 14 آبان‌ماه برای فیلمسازان راه‌یافته و از 15آبان‌ماه برای عموم آغاز شده است. در ایام برگزاری جشنواره به صورت روزانه و حضوری نیز از طریق گیشه بلیت فروخته خواهد شد.

انتهای پیام/