مسئولان فقط درباره سینمای کودک شعار می‌دهند/ درهای بسته تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۴
اکبر منصورفلاح در گفتگو با صبا:

مسئولان فقط درباره سینمای کودک شعار می‌دهند/ درهای بسته تلویزیون

اکبر منصورفلاح درباره وضعیت اکران «آدم نمی شوند» و غیبت چند ساله خود از تلویزیون گفت.

اکبر منصورفلاح

اکبر منصورفلاح نویسنده و کارگردان تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت اکران فیلم «آدم نمی‌شوند» که مدتی است در صف نمایش است، گفت: پروانه مالکیت و نمایش «آدم نمی‌شوند» گرفته شده اما تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار هنوز با پخش کننده‌ای به توافق نرسیده و قراردادی بسته نشده تا پیگیر اکران بشوند.

وی افزود: دوست داشتم فیلم در آبان اکران شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار پیگیر و مسئول اکران هستند و من فقط نظر و مشورت خود را به آنها می‌گویم. حتما به دلیل مشغله نتواسته اند تا الان کاری را پیش ببرند.

منصور فلاح درباره فضای جدید و فانتزی موجود در فیلم توضیح داد: حرف‌هایی مانند اینکه «از شعور انسانی دور نشویم» در فیلم گفته می‌شود که در جایگاه‌های دیگر نمی‌توان آن حرف‌ها را بیان کرد. فیلم را برای جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان فرستادیم و شنیدم که عده‌ای گفتند فیلم بدآموزی دارد و احتمال دارد فیلم را نپذیرند به همین دلیل با توافق تهیه‌کننده عباس اکبری و سرمایه‌گذار محمد فردحسینی تصمیم گرفتیم فیلم را خارج کنیم و بعد فیلم‌هایی را در جشنواره ‌دیدم که برخی از آنها در حد ۵۰ درصدی فیلم ما هم نبودند. چه سیاستی وجود دارد که چنین اتفاق‌هایی پیش می‌آید؟ واقعا از این اتفاق ناراحت شدم.

کارگردان «آدم نمی‌شوند» با اشاره به شعار دادن مسئولان و عمل نکردن به آن بیان کرد: شعار می‌دهیم که نسبت به کودک حساس‌تر باشیم و برایشان فیلم‌هایی بسازیم که فانتزی باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند ولی وقتی ما می‌سازیم با آن برخورد می‌کنند و معلوم نیست چند نفر با توجه به سیاست‌های خودشان برای اکران تصمیم می‌گیرند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «برای آخرین بار» درباره غیبت خود در تلویزیون نیز توضیح داد: بعد از آن دوره‌ای که با تلویزیون همکاری می‌کردم تلویزیون دچار بحران و تغییرات خاصی شد و نمی‌دانم که چرا دیگر سخت می‌شود با دوستان کار کرد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «فقط به خاطر تو» در ادامه مطرح کرد: تلویزیون در حق دوستانی که خیلی کارها کردند و اتفاقا فضاهای خاصی را خلق کردند بی مهری کرده است. در حال حاضر هفت سالی است که به صورت جدی برای تلویزیون کار نکرده‌ام چون از یک جایی به بعد بحران تلویزیون شروع شد و به سمت گرفتن اسپانسر رفت در صورتی که من نه فردی را داشتم که برایم اسپانسر فراهم کند و نه خودم آدمی بودم که سراغ این قضیه بروم.

وی در ادامه گفت: تلویزیون مدام منتظر است تا آدم‌ها دنبال آن‌ باشند. چرا مسئولان تلویزیون سراغی از آدم‌ها نمی گیرند و پیگیر نمی‌شوند؟ متاسفانه فضایی وجود دارد که دیگر فیلمنامه خیلی مهم نیست و قضیه اسپانسر و بودجه مطرح است.

این نویسنده و کارگردان درباره تکراری بودن موضوع سریال‌ها نیز توضیح داد: سریال‌های اخیر را نگاه کنید؛ فضای اغلب آنها پلیسی شده و همه دارند با تفکر خاص خود به مخاطب خوراک می‌دهند این در صورتی است که تلویزیون به فضاهای بازتر و ملموس‌تری نسبت به اجتماع و زندگی‌ مردم نیاز دارد. فضای جامعه به آرامش و شادی نیاز دارد و به نظر من ما باید حداقل در هر فصل سه کمدی داشته باشیم آن هم کمدی‌های موقعیت و کارهایی که حرف برای گفتن داشته باشند.

منصورفلاح در پایان درباره کارهای آینده خود نیز گفت: دو فیلمنامه دارم که یکی از آنها برای کودک و دیگری برای بزرگسال است و هنوز برایشان سرمایه‌گذار پیدا نکرده‌ام. پیشنهاد مشارکت هم داده‌ام که اگر کسی پیدا شود حتما کار خواهیم کرد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است