«کد ۱۳» از مسایل زنان در جامعه ما می‌گوید/ این فقط مشکل یک نفر نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
سوگل جعفری در گفتگو با صبا:

«کد ۱۳» از مسایل زنان در جامعه ما می‌گوید/ این فقط مشکل یک نفر نیست

نمایش «کد 13» با اشاره به مشکلات زنان و آگاهی دادن به دختران به کارگردانی سوگل جعفری در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

سوگل جعفری کارگردان «کد ۱۳» که از ۱۹ تا ۷ آذر در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  با اشاره به اهمیت مضمون این نمایش در جامعه امروزی و نگاه جامعه به مشکلات زنان توضیح داد: من همیشه دغدغه موضوعات زنان در جامعه را داشته ام و در بین چند نمایشنامه که به من معرفی شده بود این نمایشنامه به دغدغه های من و مسایل مربوط به زنان نزدیک تر بود و در نهایت این نمایش را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: در زندگی همه ما زنان در جامعه امروزی مشکلات زیادی وجود دارد و بسیاری از این مشکلات با اتحاد ما و به دست خودمان باز می شود. موضوع نمایش «کد ۱۳» فقط برای یک نفر در جامعه نیست و امکان دارد برای هر زنی در خانواده یا در جامعه رخ دهد و وقتی در جامعه گسترده شود به عنوان یک معضل با آن برخورد می شود.

جعفری با اشاره به واقعی بودن موضوع نمایشنامه گفت: موضوع نمایش در یکی از شهرهای ایران رخ داده است و نویسنده با استناد به اصل موضوع و نگارش آن به عنوان نمایشنامه با اسم «کد ۱۳» آن را روی صحنه آورده ایم.

وی درباره طراحی صحنه و ارتباط آن با موضوع نمایش بیان کرد: طراحی صحنه نمایش «کد ۱۳» را خودم برعهده داشتم و برای اینکه از موضوع داستان دور نشویم فضا را شبیه یک کلاس درس طراحی کردم تا مخاطب بیشتر با بازی بازیگران ارتباط داشته باشد و به نحوی باشد که فضای نمایش روی ذهن آن ها تاثیرگذار و تداعی کننده موضوع داستان باشد.

جعفری در پایان درباره معضلات امروزه در جامعه و ارتباط آن با خانواده توضیح داد: ما نباید از مشکلات امروزی در جامعه دور باشیم و بگوییم اینها که در خانواده ما رخ نمی دهد بلکه باید آگاهی لازم را در خانواده و مدرسه به فرزندانمان بدهیم تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

نمایش «کد ۱۳ » به نویسندگی عماد رجبلو و کارگردانی سوگل جعفری و تهیه کنندگانی مزدک محبوب نژاد، مریم صفایی از ۱۹ تا ۷ آذر در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

بازیگران این نمایش زهرا آقاپور، پروا آقاجانی، نسا توافق، مارال جمال پناه، انیس صنیعی، پژند سلیمانی، الهه فرازمند، مهناز مهدی زاده هستند. مشاور و دراماتورژ و بازیگردان: میثاق زارع، دستیار کارگردان: ندا علی رحیمی، منشی صحنه: معصومه مسعودی، طراح صحنه: سوگل جعفری، طراح لباس: مریم صفایی (مزون گل پنبه)، طراح و ساخت تیزر: مصطفی قاهری، طراح پوستر: میثاق زارع، طراح بروشور: هما براتی، عکاسان: بهادر باستان حق، آرمین طاهرخانی هستند.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است