نیمی از «آخرین نشان مردی» نوشته شد/ ساخت یک سریال سیتکامی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۱
احسان ثقفی در گفتگو با صبا:

نیمی از «آخرین نشان مردی» نوشته شد/ ساخت یک سریال سیتکامی

سرپرست نویسندگان «آخرین نشانِ مردی» می گوید دغدغه تولید سریال سیتکامی باعث شد سراغ کتابی با همین ساختار بروند.

احسان ثقفی سرپرست نویسندگان سریال «آخرین نشانِ مردی» که قرار است در شبکه پنج سیما برای نوروز ۹۹ تولید می شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره دلیل انتخاب کتاب «آخرین نشانِ مردی» برای ساخت سریالی با همین نام توضیح داد: کتاب «آخرین نشانِ مردی» توسط انتشارات سوره مهر به قلم مهرداد صدقی منتشر شده است. این کتاب در واقع یک مجموعه پاورقی بوده که در روزنامه های کشور چاپ می شد و بعدا صدقی آن را تبدیل به کتابی کرد که قصه آن خانوادگی و طنز است.

وی افزود: ما مستقلا کتاب را خوانده بودیم و دغدغه تولید یک سریال سیتکامی (کمدی موقعیت) را داشتیم که در دهه ۸۰ کارگردانانی نمونه های از این نوع سریال را کار کرده بودند اما دوره طولانی است که دیگر روی این نوع سریال ها کار نمی شد و دوست داشتیم تجربه جدیدی در این زمینه کسب کنیم.

سرپرست نویسندگان «آخرین نشانِ مردی» تاکید کرد: همچنین ساختار کتاب نیز نزدیک به سیتکام بود و هنگامی که با نویسنده این موضوع را مطرح کردیم، متوجه شدیم کتاب را با این رویکرد که بعدا تبدیل به سیتکام شود نوشته است و همین موضوع باعث شد در قالب اقتباس آن را به سریال تبدیل کنیم. زمانی که این موضوع را با شبکه نیز مطرح کردیم، موافقت کردند.

ثقفی در جواب به این سوال که اقتباس به چه شکلی صورت گرفته است، بیان کرد: وجود مهرداد صدقی به عنوان نویسنده و اینکه داستان به گونه‌ای نوشته شده است که بعدا تبدیل به سیتکام شود، کار اقتباس را آسان کرده است. اقتباسی که گرفته شده به خود کتاب نزدیک است اما با توجه به آنکه مختصات «آخرین نشانِ مردی» متفاوت است، تغییراتی بالاجبار در داستان رخ داده چرا که حجم کتاب نسبت به یک سریال ۴۰ قسمتی کم بوده اما بازیگران، موقعیت ها و قصه کلی بر اساس کتاب و مصداق هایی از آن است.  

به گفته وی، «آخرین نشانِ مردی» که اقتباس از آن گرفته شده است کتابی است شیرین و دارای شخصیت های بامزه. اولویت این سریال نمایش یک دنیای خانوادگی شیرین و جذاب است که در قصه لحظات طنز نیز وجود دارد.

ثقفی درباره قصه این سریال نیز توضیح داد: «آخرین نشانِ مردی» داستان یک خانواده و ارتباط آن با دانشگاه است و ماجراهایی که در این دو فضا اتفاق می افتد. به سبک سیتکام در هر قسمت اتفاق هایی می افتد و یک خط قصه کلی هم از ابتدا تا انتهای مجموعه داریم.

سرپرست نویسندگان «آخرین نشانِ مردی» درباره تیم نویسندگان نیز اظهار کرد: برای طراحی قصه ها ما مهرداد صدقی را که نویسنده کتاب است در کنار خود داریم چرا که کتاب مختصات خود را دارد و برای نمایشی شدن آن به یک نفر نیاز داشتیم که حجم داستان و اتفاقات را بیشتر کنیم. حسین حقیقی یکی دیگر از نویسندگان این مجموعه است همچنین چند نویسنده جوان که کار اولی نیز هستند در این پروژه به ما کمک می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند قسمت از این سریال نوشته شده است، عنوان کرد: «آخرین نشانِ مردی» یک کار ۴۰ قسمتی است و تاکنون بیش از نیمی از آن نوشته شده است.

به گفته ثقفی، پیش تولید این کار تقریبا آغاز شده و کارهای اولیه آن مانند بازبینی لوکیشن ها و… در حال انجام است که تا چند هفته دیگر این سریال وارد مرحله تولید بشود.

سرپرست نویسندگان «آخرین نشانِ مردی» در پایان با اشاره به اینکه این سریال در باشگاه فیلم سوره تولید می شود، درباره گزینه های کارگردانی این مجموعه گفت: قطعا از کارگردانی برای ساخت این مجموعه انتخاب می شود که تجربه کار طنز داشته باشد. گزینه هایی را مدنظر داریم که بزودی گزینه نهایی اعلام می شود. همچنین لیستی از بازیگران تهیه کرده ایم که تا نهایی شدن آن فاصله داریم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000