آل پاچینو از دستان کوپولا جایزه گرفت/ مراسمی با رنگ‌وبوی «پدرخوانده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴

آل پاچینو از دستان کوپولا جایزه گرفت/ مراسمی با رنگ‌وبوی «پدرخوانده»

آل پاچینو اولین جایزه اش برای ایفای نقش جیمی هوفا را از دستان فرانسیس فورد کوپولا دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، یکشنبه شب ۱۲ آبان جوایز فیلم هالیوود به برگزیدگان اهدا شد. در رویداد امسال جوایز فیلم هالیوود، آل پاچینو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در نقش جیمی هوفا در فیلم حماسی «مرد ایرلندی» از دستان فرانسیس فورد کوپولا دریافت کرد.

کوپولا هنگامی که پاچینو را برای گرفتن جایزه مکمل به بالای سن فرامی خواند به همکاری مشترک شان در فیلم های «پدرخوانده» و دیگر نقش آفرینی های مهم آل پاچینو مانند «صورت زخمی»، «سرپیکو» و «بعد از ظهر سگی» اشاره کرد.

کوپولا گفت: برخی از افراد دارای استعداد خدادادی هستند، برخی دیگر با سختکوشی به نتیجه می رسند، افراد دیگری هم هستند که راهنمای شان هوش سرشارشان است و آل پاچینو کسی است که هر سه توانایی را دارد.

بعد از این گفته ها پاچینو که احساساتی شده بود بالای سن آمد و در حالی که چشم هایش را پاک می کرد به خوشحالی شارلیز ترون و شایا لباف در میان حضار واکنش نشان داد.

پاچینو نطق خود را این چنین آغاز کرد: نمی دانم این طنز است یا سرنوشت، من کارم را در برادوی در تئاتر بلاسکو شروع کردم و حالا «مرد ایرلندی» را در آنجا اکران کرده اند. این مرد که اینجاست (کوپولا) ۵۰ سال پیش من را در آن تئاتر دید و مایکل کورلئونه را به من بخشید و حالا این جایزه را برای «مرد ایرلندی» به من اعطا می کند.

جالب اینکه در این مراسم که رنگ و بوی شاهکار «پدرخوانده» گرفته بود بونگ جون هو کارگردان کره ای هم وقتی برای دریافت جایزه برای فیلم «پارازیت» بالای سن آمد از ملاقات با کوپولا و آل پاچینو در پشت صحنه این رویداد گفت. بونگ جون در این باره چنین بیان کرد: ۱۱ ساله بودم که برای اولین بار «پدرخوانده» را دیدم و ۱۲ سال داشتم که «بعد از ظهر سگی» را دیدم. «بعد از ظهر سگی» در کره جنوبی سانسور شده بود، دقیقا رابطه میان آل پاچینو و جان کازال را متوجه نمی شدم. به هر حال اگر امشب جایزه را نمی بردم و همین دو نفر را دیده بودم بازهم خوب بود. البته آشکار است که شوخی می کنم. این گفته های بونگ جون هو موجب خنده حضار شد.

در این رویداد همچنین رنی زلوگر جایزه نقش اول زن، آنتونیو باندراس جایزه نقش اول مرد و لورا درن جایزه نقش مکمل زن را دریافت کردند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است