«سه کیلو ۲۵۰ گرم» یک اثر رئالیستی است/ برشی از زندگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
محسن نجارحسینی به صبا گفت:

«سه کیلو ۲۵۰ گرم» یک اثر رئالیستی است/ برشی از زندگی

کارگردان نمایش «سه کیلو 250 گرم» می گوید به عنوان اولین تجربه علاقمند بوده کاری رئال و اجتماعی روی صحنه ببرد.

محسن نجارحسینی کارگردان نمایش «سه کیلو ۲۵۰ گرم» که از ۷ تا ۱۷ مهرماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفته است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره ایده شکل گیری این نمایش توضیح داد: ایده اصلی نمایشنامه «سه کیلو ۲۵۰ گرم» از مهدی زندیه نویسنده کار بود و از فروردین ‌ماه نگارش را شروع کردیم.

وی اضافه کرد: بارها نام این نمایشنامه تغییر کرد تا به «سه کیلو ۲۵۰ گرم» رسیدیم و در خلاصه نمایش آمده است که این دویست و پنجاه گرم اش، زندگیمونو تکون می ده به خدا.

این کارگردان تئاتر درباره مضمون این نمایشنامه و همراهی موسیقی گفت: این نمایش فضایی کاملاً رئالیستی دارد و برشی از یک ساعت از زندگی خانواده ای است که با مشکلاتی روبرو می شوند. موسیقی در فضای رئالیستی نمایش تاثیرگذار است و مخاطب را با موضوع نمایش همراه می کند.

نجارحسینی که اولین تجربه کارگردانی را در تئاتر انجام داده است، بیان کرد: من فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر و معماری هستم و نمایش «سه کیلو ۲۵۰ گرم» نخستین تجربه کارگردانی من در عرصه تئاتر است. در این نمایش یک بازیگر افغانستانی ایفای نقش می‌کند که تاکنون در نمایشی حضور نداشته و اکنون در کنار بازیگران باسابقه و حرفه‌ای مشغول فعالیت است. مرتضی حسینی در روند برگزاری تست بازیگری از میان ۵۰- ۶۰ نفر انتخاب شد و توانسته در این نمایش اجرای قابل قبولی داشته باشد.

نجارحسینی در پایان درباره علاقه خود به فضای رئال و آسیب های جامعه گفت: یکی از جذابیت ‌های نمایشنامه «سه کیلو ۲۵۰ گرم» بررسی یک سری از مسایل و آسیب های اجتماعی است که شاید هر کارگردانی سراغ این نمایشنامه ها نرود چراکه بسیار در معرض قضاوت قرار می‌گیرد ولی همین موضوع برای من بسیار جذاب بود و به همین دلیل از گذشته علاقمند بودم که اولین تجربه کارگردانی تئاتر را با اجرای یک نمایشنامه رئالیستی و اجتماعی شروع کنم.

نمایش «سه کیلو ۲۵۰ گرم» به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی محسن نجارحسینی از ۷ تا ۱۷ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش محمد نادری، مرتضی حسینی، نسا یوسفی، پانته‌آ مهدی‌نیا، مهتاب وجدانی، امیرحسین آقایی و هادی شیخ‌الاسلامی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: محسن نجارحسینی، مدیر تولید: آرمان خوزستانی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: شکیلا شرافتمند، طراح گرافیک و موشن گرافی: سیدمحمدمهدی موسوی، طراح صحنه: علی پوراحمدیان، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح لباس: مهسا جهانی، طراح گریم: نیلوفر مرسل‌وند، طراح صدا و آهنگساز: اشکان آراد، طراح و ساخت تیزر: استدیو خطی (شهرام خطی)، تصویر بردار: محمد جوادیان، مجری گریم: سمیرا ترابی، ساخت دکور: محمد سلطانی، مدیر صحنه: صالح رجائی، دستیاران صحنه: امیرحسین کرمانی و صادق شاهمرادی، اپراتور نور و صدا: امیرحسین نامور، عکاس: سارا ثقفی، روابط عمومی: ندا کاوندی و حامی تبلیغات مجازی: تهران تماشا.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است