بازیگر و خواننده فرانسوی درگذشت/ از کار کنار آلن دلون تا نامزدی مولیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳

بازیگر و خواننده فرانسوی درگذشت/ از کار کنار آلن دلون تا نامزدی مولیر

ماری لافوره خواننده و بازیگر فرانسوی که در فیلم «ظهر بنفش» همبازی آلن دلون بود، در 80 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری  صبا به نقل از آراف‌آی، ماری لافوره خواننده و بازیگر فرانسوی مشهور به «دختری با چشمان طلایی» در ۸۰ سالگی درگذشت. لافوره در طول دوران زندگی اش در ۳۵ فیلم نقش آفرینی کرد، از او همچنین بیش از ۳۵ میلیون آلبوم تا به امروز به فروش رفته است.

ماری لافوره روز شنبه ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در سوییس از دنیا رفت. خبر درگذشت وی را خانواده اش یک روز بعد بدون اشاره به علت مرگش اعلام کردند.

لافوره به عنوان خواننده با انتشار اولین تک آهنگش به نام «پیامد عشق» به شهرت رسید. این خواننده که به زبان های فرانسوی و اسپانیایی می خواند، به عنوان بازیگر نیز در فیلم های کارگردانان شاخص فرانسوی چون رنه کلمان، ژرژ لوتنر، آنری ورنیو و پیر گرانیر-دفر بازی کرده است.

یکی از برجسته ترین فیلم هایی که لافوره در آنها به ایفای نقش پرداخت فیلم «دختری با چشمان طلایی» ساخته ژان گابریل آلبیکوکو بود. لافوره اولین حضور سینمایی اش مربوط به فیلم «ظهر بنفش» رنه کلمان در کنار آلن دلون است فیلمی که اقتباسی آزاد از رمان «آقای ریپلی با استعداد» اثر پاتریشیا های‌اسمیت بود.

این خواننده و بازیگر فرانسوی البته خاطرات خوشی از کار در کنار ستاره خوش سیمای جهان آلن دلون در فیلم «ظهر بنفش» نداشت. او در سال ۲۰۰۴ درباره کار با آلن دلون در این فیلم گفته بود: او (آلن دلون) بامزه نبود، باهوش هم نبود، او فقط تظاهر می کرد و از درون تهی بود.

لافوره با نام واقعی مایتنا دومناک ۵ اکتبر ۱۹۳۹ در جنوب غربی فرانسه بدنیا آمد.

لافوره در کنار موسیقی و سینما سابقه بازی در تئاتر هم داشت، وی سال ۲۰۰۰ نامزد جایزه مولیر (همسان جایزه تونی در آمریکا) شد.

این خواننده مشهور فرانسوی در طول دوران زندگی پنج بار ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد. یکی از دختران او به نام لیزا آزولوس اکنون به عنوان یک فیلمساز فعالیت می کند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است