انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۳

انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی

دو مجموعه شعر بهار الماسی با نام‌های «منظومه‌ی بی‌قطر و قد» و «یک سر و هزار صدا» از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، دو مجموعه شعر از بهار الماسی با نام‌های «منظومه‌ی بی‌قطر و قد» و «یک سر و هزار صدا» از سوی انتشارات «سیب سرخ» منتشر شد.

بهار الماسی درباره کتاب «منظومه بی قطر و قد» بیان کرد: این کتاب روایت سرزمینی‌‌ است بی آب و بی زن و سرگذشت آنهایی که در این سرزمین زندگی می‌کنند و آن‌هایی که آن را ترک می‌کنند. کتاب چیدمانی از اشعار پست مدرن است که قصه را در دو بخش روایت می‌کند. بخش نخست شعری بلند است که کلیت داستان را بازگو می‌کند و بخش دوم که چیدمانی از شعرهای کوتاه‌تر است به جزئیات سرگذشت این دو گروه می‌پردازد.

این شاعره درباره مجموعه‌ «یک‌سر و هزارصدا» نیز توضیح داد: مجموعه «یک سر و هزارصدا» در ۹۵ صفحه و سه بخش شامل یک شعر بلند به عنوان مقدمه و دو دفتر با عنوان‌های یک‌سر و هزارصدا و آدان، زمین حاصل‌خیر از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.  در بخش نخست این مجموعه به موضوعاتی در زمینه آسیب‌های اجتماعی زنان ایرانی و مسائل زنانه و مادرانگی در بخش سوم پرداخته ام. این کتاب به نوعی سرگذشت خود من و وجوه گوناگون زن بودنم است.

وی افزود: بخش دوم کتاب که شامل ۳۰ شعر کوتاه‌تر است، از دوراهی رفتن و ماندن سخن می‌گوید. در پانزده شعر نخست راوی هنوز در اوج دل‌سردی دل‌بسته‌ وطن است و با نوعی میهن‌پرستی به مرزهای غرب می‌نگرد. اما در شعر پانزدهم سرانجام عزم ترک وطن می‌کند.

بهار الماسی شاعر و فعال فرهنگی متولد سال ۱۳۶۴ تهران و دانش‌آموخته دو رشته مهندسی برق و طراحی رسانه و اطلاعات و ساکن کاناداست. از الماسی تاکنون مجموعه شعرهای «دختر خرداد» و«حروف سربی» مشترک با رضا روزبهانی، «منظومه بی‌قطر و قد» و«یک سر و هزار صدا» منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است