دی‌کاپریو با فعال محیط‌زیستی ۱۶ ساله دیدار کرد/ تو رهبر عصر معاصری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱

دی‌کاپریو با فعال محیط‌زیستی ۱۶ ساله دیدار کرد/ تو رهبر عصر معاصری

لئوناردو دی‌کاپریو با انتشار پستی در اینستاگرام از ملاقات با گریتا تونبری و حمایت از او در مقابله با گرمایش زمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پیپل، لئوناردو دی‌کاپریو ستاره سرشناس سینمای جهان ضمن ملاقات با گریتا تونبری نوجوان سوئدی فعال محیط‌‌زیست، خود را یکی از تحسین‌کنندگان او نامید.

دی‌کاپریو که خود سال‌هاست در قالب بنیادی به نام خودش در عرصه محیط‌زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش‌ جهانی فعالیت می‌کند، روز جمعه ۱ نوامبر با انتشار ۲ عکس در صفحه اینستاگرام خود از ملاقات با این نوجوان خبر داد که به تازگی توجه جهان را به ماموریت خود جلب کرده است.

دی‌کاپریو در صفحه خود نوشت: لحظات کمی در مقاطع حساس تاریخ بشر وجود دارد که صداها به صورت هماهنگ و تاثیرگذار بلند شود، اما حالا گرتا تونبری به رهبری در زمانه ما بدل شده است. تاریخ در مورد کاری که ما امروز برای تضمین حق حیات نسل بعدی بشر در سیاره‌ای قابل‌زیست انجام می‌دهیم، قضاوت خواهد کرد.

او ادامه داد: امیدوارم پیام گریتا، زنگ بیدارباشی برای رهبران جهان در هر کجا باشد که زمان بی‌عملی به سر رسیده است. من برای وجود گریتا و فعالان جوانی مانند اوست که به آنچه در آینده خواهیم داشت، خوشبین هستم. ملاقات با گریتا افتخاری برای من بود. من و او متعهد شدیم که به امید داشتن آینده‌ای روشن‌تر برای سیاره‌‌مان از یکدیگر حمایت کنیم.

نام گریتا تونبری از آگوست سال ۲۰۱۸ و تحصن‌ تک‌نفره او در اعتراض به تغییرات اقلیمی در برابر پارلمان سوئد بر سر زبان‌ها افتاد. این ماجرا الهام‌بخش دوستان و دیگر فعالان محیط‌زیست شد و دانش آموزان مناطق مختلف نیز دست به اعتراضات مشابه زدند و به یاری یکدیگر جنبش اعتصابی «جمعه‌ها برای آینده» را ترتیب دادند.

پس از سخنرانی تونبری در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل ۲۰۱۸  و اعتراض شدید و عتاب‌الود او خطاب به رهبران جهان، اعتصابات دانش آموزی به شکل هفتگی در مناطقی از دنیا صورت گرفت. در سال ۲۰۱۹، حداقل دو اعتراض هماهنگ شده در چندین شهر برپا شده است که در هر یک بیش از یک میلیون دانش آموز شرکت کرده‌اند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000