ترانه‌هایم را یغمایی و آسرایی می‌خوانند/ همکاری با «صبحی‌ دیگر» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۷
یاحا کاشانی در گفتگو با صبا:

ترانه‌هایم را یغمایی و آسرایی می‌خوانند/ همکاری با «صبحی‌ دیگر»

یاحا کاشانی شاعر و ترانه سرا از انتشار ترانه‌های تازه‌اش خبر داد.

یاحا کاشانی شاعر و ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره انتشار ترانه های جدیدش گفت: به تازگی دو ترانه از من با صدای مهدی یغمایی و فریدون آسرایی خوانده شده است که در هفته جاری به عنوان تیتراژ ابتدایی و انتهایی برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر» با اجرای نیما کرمی و تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی پخش خواهد شد و موزیک ویدیوی این آثار را وحید امینی ساخته است.

وی افزود: پیش از این نیز در سالی که گذشت، به عنوان ترانه سرا با دوستانم مازیار فلاحی، رضا بهرام، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، ماکان بند و… همکاری داشته‌ام و در آینده نیز با فرزاد فرزین و بابک جهانبخش همکاری‌هایی خواهم داشت.

این ترانه سرا درباره تولید موسیقی و ترانه های خوب بیان کرد: در زمینه تولید موسیقی و ترانه خوب، من هم مانند دوستان دیگر انتقاداتی دارم اما متاسفانه عده‌ای از طرفداران خواننده‌ها، همیشه انتقادات درست را با الفاظ نامناسب پاسخ می‌دهند و از نقد دلسوزانه، نادرست برداشت می‌کنند.

ترانه سرای قطعه «ازت متشکرم» توضیح داد: یکی از معضلاتی که در حال حاضر موسیقی ما با آن مواجه است، معضل پخش موزیک است، من هم کار تولید انجام می‌دهم و می‌دانم که در زمیته موسیقی مشکل پخش داریم. تهیه‌کنندگانی که آثار سطح پایین را تولید و پخش می‌کنند، معتقد هستند که مردم درخواست تولید این گونه آثار را دارند. زمانی که می‌بینم یک نوجوان در جمع خانواده قطعاتی را گوش می‌ کند و هیچ ابایی از پخش این آثار در جمع و خانواده ندارد، من به  عنوان ترانه سرا، احساس شرمندگی می‌کنم و تصورم این است که با ادامه این روند، زبان، ادبیات و موسیقی ما نابود خواهد شد.

کاشانی در پایان گفت: به عقیده من اگر برنامه ای مانند برنامه «ساعت ۲۵» باز هم در تلویزیون ساخته شود که مخاطب خاص خود را داشته باشد، شاید این اوضاع آشفته موسیقی ما سر و سامان بیابد، چرا که در این صورت تمامی عوامل دست اندرکار  تولید قطعات موسیقی، در جایی خود را موظف به پاسخگویی می‌دانند و این کار باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات و معضلات موسیقی کشور بازگو شود و راه حل مناسبی برای آنها پیدا شود.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است